Három versennyel a vége előtt kezd a legélesebbre fordulni a világbajnoki harc. A Mercedes és a Red Bull továbbra sem ereszti egymást, ez a hétvégén is látszott eddig. Némiképp az Ezüst Nyilak tűnhettek erősebbnek, tekintve, hogy a három szabadedzésből kettőt Valtteri Bottas nyert meg, de Max Verstappennek az elmúlt hetek kritikus pontjának számító hátsó szárnnyal eléggé meggyűlt a baja.
A Q1-ben, ahogy ilyenkor megszokhattuk, a mezőny hátsóbb régióiból érkeztek az első körök, aztán előkerültek a nagyok is. Lewis Hamilton vezetésével soroltak be az eredményjelző elejére, Verstappen csak két tizeddel a címvédő mögött kezdett, Bottast pedig még a remeklő Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Fernando Alonso és a magára találó Lando Norris is megelőzte. A kvalifikáción is folytatódott tehát az AlphaTauri és az Alpine tündöklése, akik ezen a hétvégén eddig alaposan beleszólnak a Ferrari terveibe.
Öt perccel a vége előtt Bottas három ezredmásodperccel jobb időt jegyzett csapattársánál, de hamarosan Verstappen is megtalálta, merre van az előre, és elsőként benézett 1:22 alá, a Mercedesek elé repült. Közben a Ferrari és a McLaren életét az FIA nehezítette meg, akik a pályahatárok be nem tartása miatt elvették Leclerc és Norris körét. A fiatal britet ez a nyolcadik helyen talán kevésbé zavarta, a monacói azonban a kiesés szélére sodródott. Többekkel egyetemben nekifutott egy újabb körnek, de újabb akadályba ütközött, az óriási forgalomnak köszönhetően. Végül megmenekült, a 13. helyen továbbjutva, miközben Hamilton csak visszavette a végére az első helyet, kevesebb, mint egy tizeddel. A Q2-be a két Alfa Romeo, a két Haas és Nicholas Latifi nem jutott be.
A két szakasz közötti rövid szünetben érdekes felvételeket játszottak vissza, például Sebastian Vettel ténykedését, aki a bokszutcába befelé és kifelé menet is előzött, vagy Norris és Alonso majdnem találkozóját.
A Q2-ben már a taktika is fő szempont volt, a Mercedes és a Red Bull pilótái a közepes keverékekkel próbálkoztak. A sorrend közöttük ismét úgy alakult, hogy Hamilton vezette a triót, Verstappen a három tizednyi lemaradással közelebb volt Bottashoz, mint bajnoki riválisához, míg Perez a legjobb tízen is kívül került az első körök után. Gasly folytatta a nagyszerű szériáját, Hamilton és Verstappen közé éppen befért a lágy gumikkal autózva. Leclerc vesszőfutása viszont nem ért véget, ezúttal is a 15. helyen találta magát, és az időmérő közben ötlete sem volt, hol lehet az az idő, ami ennyire a sor végére küldte.
A második etap végére igazi meglepetések jöttek: nemcsak, hogy igaza lett Leclerc-nek, és kiesett a Q2-ben, de még Perez is kiszorult a legjobb tízből annak ellenére, hogy kétségbeesésében már a lágyakkal próbálkozott. Egyetlen vigasza az lehet, hogy szabadon választhat gumit a versenyre, de a csapat ezzel nem lesz kisegítve a magabiztosnak tűnő Hamilton ellen küzdve. Carlos Sainz eközben a másik Ferrarival éppen továbbjutva elégedetten nyugtázta, hogy sikerült felülkerekedniük egy Red Bullon. Leclerc és Perez mellett még Daniel Ricciardo, Lance Stroll és George Russell búcsúzott.
A Q3-ban jöhetett a végjáték, és elsőre ismét Hamilton volt a leggyorsabb, de Verstappen szorosan követte őt, míg Bottas csak mögöttük foglalt helyet. Másodjára a hétszeres világbajnok komoly javítással kezdett, Verstappen és Bottas mindent megpróbált, de csak egyéni legjobbakat futottak. A végén még egy sárga zászló is beleszólt a történésekbe, Gasly ugyanis a legvégén defektet kapott, és ezzel mindent el is döntött.
Az időmérő edzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'20.827 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 1'21.282 | 0.455 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1'21.478 | 0.651 |
4 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1'21.640 | 0.813 |
5 | Fernando Alonso | Alpine | 1'21.670 | 0.843 |
6 | Lando Norris | McLaren | 1'21.731 | 0.904 |
7 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1'21.840 | 1.013 |
8 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1'21.881 | 1.054 |
9 | Esteban Ocon | Alpine | 1'22.028 | 1.201 |
10 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1'22.785 | 1.958 |
11 | Sergio Perez | Red Bull | 1'22.346 | 1.519 |
12 | Lance Stroll | Aston Martin | 1'22.460 | 1.633 |
13 | Charles Leclerc | Ferrari | 1'22.463 | 1.636 |
14 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1'22.597 | 1.770 |
15 | George Russell | Williams | 1'22.756 | 1.929 |
16 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1'23.156 | 2.329 |
17 | Nicholas Latifi | Williams | 1'23.213 | 2.386 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1'23.262 | 2.435 |
19 | Mick Schumacher | Haas | 1'23.407 | 2.580 |
20 | Nikita Mazepin | Haas | 1'25.859 | 5.032 |