DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

Hamiltoné az első katari pole

A három szabadedzés felvezetése után, melyen folytatódott az egész évre jellemző Mercedes-Red Bull pingpongozás, a villanyfényben rendezett időmérő végül Lewis Hamilton sikerét hozta.

Három versennyel a vége előtt kezd a legélesebbre fordulni a világbajnoki harc. A Mercedes és a Red Bull továbbra sem ereszti egymást, ez a hétvégén is látszott eddig. Némiképp az Ezüst Nyilak tűnhettek erősebbnek, tekintve, hogy a három szabadedzésből kettőt Valtteri Bottas nyert meg, de Max Verstappennek az elmúlt hetek kritikus pontjának számító hátsó szárnnyal eléggé meggyűlt a baja.

A Q1-ben, ahogy ilyenkor megszokhattuk, a mezőny hátsóbb régióiból érkeztek az első körök, aztán előkerültek a nagyok is. Lewis Hamilton vezetésével soroltak be az eredményjelző elejére, Verstappen csak két tizeddel a címvédő mögött kezdett, Bottast pedig még a remeklő Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Fernando Alonso és a magára találó Lando Norris is megelőzte. A kvalifikáción is folytatódott tehát az AlphaTauri és az Alpine tündöklése, akik ezen a hétvégén eddig alaposan beleszólnak a Ferrari terveibe.

Öt perccel a vége előtt Bottas három ezredmásodperccel jobb időt jegyzett csapattársánál, de hamarosan Verstappen is megtalálta, merre van az előre, és elsőként benézett 1:22 alá, a Mercedesek elé repült. Közben a Ferrari és a McLaren életét az FIA nehezítette meg, akik a pályahatárok be nem tartása miatt elvették Leclerc és Norris körét. A fiatal britet ez a nyolcadik helyen talán kevésbé zavarta, a monacói azonban a kiesés szélére sodródott. Többekkel egyetemben nekifutott egy újabb körnek, de újabb akadályba ütközött, az óriási forgalomnak köszönhetően. Végül megmenekült, a 13. helyen továbbjutva, miközben Hamilton csak visszavette a végére az első helyet, kevesebb, mint egy tizeddel. A Q2-be a két Alfa Romeo, a két Haas és Nicholas Latifi nem jutott be.

A két szakasz közötti rövid szünetben érdekes felvételeket játszottak vissza, például Sebastian Vettel ténykedését, aki a bokszutcába befelé és kifelé menet is előzött, vagy Norris és Alonso majdnem találkozóját.



A Q2-ben már a taktika is fő szempont volt, a Mercedes és a Red Bull pilótái a közepes keverékekkel próbálkoztak. A sorrend közöttük ismét úgy alakult, hogy Hamilton vezette a triót, Verstappen a három tizednyi lemaradással közelebb volt Bottashoz, mint bajnoki riválisához, míg Perez a legjobb tízen is kívül került az első körök után. Gasly folytatta a nagyszerű szériáját, Hamilton és Verstappen közé éppen befért a lágy gumikkal autózva. Leclerc vesszőfutása viszont nem ért véget, ezúttal is a 15. helyen találta magát, és az időmérő közben ötlete sem volt, hol lehet az az idő, ami ennyire a sor végére küldte.

A második etap végére igazi meglepetések jöttek: nemcsak, hogy igaza lett Leclerc-nek, és kiesett a Q2-ben, de még Perez is kiszorult a legjobb tízből annak ellenére, hogy kétségbeesésében már a lágyakkal próbálkozott. Egyetlen vigasza az lehet, hogy szabadon választhat gumit a versenyre, de a csapat ezzel nem lesz kisegítve a magabiztosnak tűnő Hamilton ellen küzdve. Carlos Sainz eközben a másik Ferrarival éppen továbbjutva elégedetten nyugtázta, hogy sikerült felülkerekedniük egy Red Bullon. Leclerc és Perez mellett még Daniel Ricciardo, Lance Stroll és George Russell búcsúzott.

A Q3-ban jöhetett a végjáték, és elsőre ismét Hamilton volt a leggyorsabb, de Verstappen szorosan követte őt, míg Bottas csak mögöttük foglalt helyet. Másodjára a hétszeres világbajnok komoly javítással kezdett, Verstappen és Bottas mindent megpróbált, de csak egyéni legjobbakat futottak. A végén még egy sárga zászló is beleszólt a történésekbe, Gasly ugyanis a legvégén defektet kapott, és ezzel mindent el is döntött.

Az időmérő edzés végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Hátrány
1 Lewis Hamilton Mercedes 1'20.827  
2 Max Verstappen Red Bull 1'21.282 0.455
3 Valtteri Bottas Mercedes 1'21.478 0.651
4 Pierre Gasly AlphaTauri 1'21.640 0.813
5 Fernando Alonso Alpine 1'21.670 0.843
6 Lando Norris McLaren 1'21.731 0.904
7 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1'21.840 1.013
8 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1'21.881 1.054
9 Esteban Ocon Alpine 1'22.028 1.201
10 Sebastian Vettel Aston Martin 1'22.785 1.958
11 Sergio Perez Red Bull 1'22.346 1.519
12 Lance Stroll Aston Martin 1'22.460 1.633
13 Charles Leclerc Ferrari 1'22.463 1.636
14 Daniel Ricciardo McLaren 1'22.597 1.770
15 George Russell Williams 1'22.756 1.929
16 Kimi Raikkonen Alfa Romeo 1'23.156 2.329
17 Nicholas Latifi Williams 1'23.213 2.386
18 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1'23.262 2.435
19 Mick Schumacher Haas 1'23.407 2.580
20 Nikita Mazepin Haas 1'25.859 5.032
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: