DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Sajtó: Jövőre minden pilóta kihagyhat egy-egy szabadedzést

Német sajtóértesülések szerint 2022-től bevezetésre kerül, hogy az év során minden istálló összesen kétszer, fiatal pilótával kell, hogy teljesítse az első szabadedzést egyik autójával.

Az ifjú tehetségeknek tényleg rendkívül kevés lehetőségük van megmutatni magukat Formula-1-es autókkal, ugyanis az év eleji és a szezonvégi teszteken kívül idén gyakorlatilag semmi esélyük nem volt a száguldó cirkuszban bemutatkozni. Az egyetlen esély erre, ha egy istálló egy-egy (általában az első) szabadedzést feláldoz az állandó pilótája hátrányára.

Ezt az Alfa Romeo többször is eljátszotta az elmúlt másfél évben Robert Kubicával, most azonban erre nem lesz lehetőségük (illetve lesz, de ezen felül legalább két ízben „újonc” versenyzőt kell a volán mögé ültetni). Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a csapatfőnökök Mexikóban megállapodtak abban, hogy már jövőre bevezetnék ezt a rendszert.

A versenyhétvégékről a csapatok döntenének, de tapasztalatlan pilótára kell, hogy essen a választás


Vannak megkötések. Junior és tartalékpilóták kapnának esélyt ezzel, hogy élesben is kipróbálhassák magukat, így például sokkal könnyebben vehetnék az akadályt, ami az F2-ből az F1-be való fellépéssel jár. Azt nem határoznák meg előre a csapatok számára, hogy melyik két hétvégén kell fiatal pilótával teljesíteni az FP1-et, ez az ő szabad döntési joguk maradna.

Tapasztalt pilótával azonban nem lehet kijátszani az új szabályt, mert az Auto Motor und Sport értesülései szerint vagy teljesen újoncnak kell lennie a fiatal pilótának, vagy legfeljebb egyetlen nagydíjindulási tapasztalata lehet. Hivatalosan: „kevesebb, mint két F1-es starttal rendelkező” versenyzőt kell alkalmazni.

Örülnénk, ha valóban ez lenne a helyzet a jövő évtől és a fiatalok több esélyt kapnának?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: