DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Az Alpine még mindig nem érti a gyengélkedést

Nem lehetnek éppen a legnyugodtabbak Fernando Alonsóék a Mexikói Nagydíj előtt, ugyanis az istálló még mindig nem igazán érti, mi siklott annyira félre az Egyesült Államokban. Mexikóban javítanának.

Könnyen feledhető produkciót nyújtott a két Alpine Austinban, nemhogy a pontszerzés, de még a célba érés sem sikerült a két pilótának. Esteban Ocon technikai hiba miatt állt ki a versenyből, míg Fernando Alonso vesztét a törött hátsó vezetőszárny okozta. Mivel Yuki Tsunoda egy pontocskát összekapart, így a francia istálló lemaradása 10 egységre nőtt az AlphaTaurival szemben.

„Teljes egészében gyenge hétvégét produkáltunk. A teljesítményünk sem volt megfelelő, ami pedig félrecsúszhatott, az félre is csúszott. Nem vagyunk boldogok, hogy a legutóbbi versenyhétvége úgy alakult, ahogy. Sokat kell javulnunk, ha valóban célba akarjuk venni az ötödik helyet az összetettben” – ecsetelte véleményét Marcin Budkowski ügyvezető az Autosport szaklap hasábjain.

Vajon nem ismétlődnek meg az austini meghibásodások?


„A most következő és az előző pályán is több, nagy végsebességet követelő szektor is található, ami nem igazán kedvez nekünk, úgyhogy előre tudjuk, hogy nem lesz sétagalopp ez a hétvége sem. De hazudnék, ha azt mondanám, hogy legutóbb ki tudtuk hozni az autóból a maximumot.”

„Fernando kiesése is furcsa volt, egyértelműen a hátsó szárny ment tönkre, de egyelőre a vizsgálatokból még most sem tudtuk meg, mi okozta a problémát. Szokatlan meghibásodás. Megvannak a módszereink az ellenőrzésre és azok nem mutattak semmit. Ha egy kicsit is gyanús lett volna bármelyik része az autónak, biztosan nem hagytuk volna fent ugyanúgy, ahogy volt.”

„Mexikó különleges kihívás lesz, nagyon magasan vagyunk a tengerszint felett, a 2000 méteren túli magasság pedig a motorra és az aerodinamikára is speciális hatással van. Monacóhoz és Monzához hasonlóan itt is egészen speciális aerodinamikai beállítások szükségesek. Kulcsfontosságú lesz megfelelően hűteni a motort és a fékeket, valószínűleg az összes csapat olyan csomaggal érkezik, ami nagy figyelmet fordít az átlagosnál nagyobb hűtésre” – tette hozzá Budkowski.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: