Több nagydíj óta téma, hogy a Red Bull szerint a Mercedes váratlan előrelépett az egyenesbeli végsebesség terén, ám míg korábban elsősorban az erőforrással vagy annak hűtésével kapcsolatos trükköt sejtettek, az USA Nagydíjon a W12-es hátsó felfüggesztése került célkeresztbe. Elő is kerültek olyan felvételek, amelyeken látszik, hogy az egyenesekben a Mercedes hátulja lejjebb ereszkedik.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint emiatt a Red Bull arra kérte az FIA-t, hogy vizsgálja meg alaposabban is a Mercedes hátsó felfüggesztését, a vizsgálat azonban nem hozott egyértelmű eredményt. Christian Horner, az energiaitalosok csapatvezetője azonban elmondta: ennek ellenére sem terveznek óvást a trükk ellen – ennek pedig prózai oka van: szerintük sem szabálytalan.
„Egyes egyenesekben nagyobb hatása lehet, mint más egyeneseknél. Az olyan pályákon, mint a dzsiddai, szerintem sokat fog hozni nekik. Az alapján, amit eddig láttunk, nem gondolom, hogy illegális lenne, úgyhogy nem látom okát az óvásnak sem” – fogalmazott Horner, hozzátéve: „Az elején is elmondtam, hogy szerintem nem csinálnak semmi szabálytalant. A korábbiakban is láttuk ennek a hatását, de Törökországban extrém verzióját fedezhettük fel.”
Az AMuS szerint amúgy több csapat is alkalmaz hasonló megoldást, egyesek még a Mercedesnél is radikálisabb mértékben, s az Ezüst Nyilaknál sem újdonság a trükk. Mindenesetre Horner szerint a COTA-n például nem volt túl nagy jelentősége az „eszköznek”: „Itt Austinban kevésbé hatásos, mert elég sok a gyors kanyar, ahol nem tudott úgy lejjebb vinni az autó hátulját, hogy ne vesztenél vele jelentős leszorítóerőt. Így az egyenesekben sem tudják ezt annyira kiaknázni. Szocsiban és Isztambulban viszont igen, ott hét tizedet adtak nekünk az egyenesekben.”