Valtteri Bottas az Austinban beszerelt hatodik erőforrással épp duplaannyit használ idén, mint amennyi a megengedett, és nem kizárt, hogy Lewis Hamilton sem húzza ki négy motorral a szezont. Az idénynek ebben a szakaszában egy motorhiba akár végzetes is lehet a bajnoki esélyekre nézve, így ebből a szempontból egyértelműen nem a jó irányba alakulnak a dolgok az Ezüst Nyilaknak.
Felmerült, hogy ez a látványos visszaesés a megbízhatóságban annak köszönhető, hogy a csapat kulcsembere, a motorrészlegért felelős Andy Cowell tavaly év vége óta már nem dolgozik náluk. Toto Wolff szerint ez a feltételezés teljesen alaptalan, a dolgok egyszerűen nem így működnek, egyik pillanatról a másikra. Ráadásul a Cowell helyére kinevezett Hywel Thomas sem épp kutyaütő, 2004 óta erősíti ugyanis a motorrészleget.
„A szervezetünk erőssége a mélységében rejlik. Andy egyértelműen kivételes személyiség, és hozzátett a csapatunkhoz, amíg itt volt, de Hywel és az őt körülvevők esetében ugyanez a helyzet. 100%-ig bízok abban a szerkezetben, amiben most dolgozunk. A motorfejlesztés nem valami olyasmi, ami egyetlen éjszaka alatt megtörténik. Hosszú a felvezetés, mielőtt eldől, jó vagy rossz irányba mennek-e a dolgok. Andy jelentős szerepet játszott a múltbéli sikereinkben, de Hywel és mindenki más is. Nem lehet egy vezéralakot hibáztatni, aki elhagyta a szervezetet. Még mindig mélyen megvannak az erősségeink” – magyarázta az osztrák Austinban.
Persze Wolff ettől még cseppet sem szeretné elbagatellizálni a problémát, hiszen látja ő is, hogy nem természetes ez a mennyiségű cserebere év közben. „Azt hiszem, látszik, hogy szenvedünk a megbízhatósággal idén. A hatodik motort szereljük be, és nem mi választottuk, hogy ez így legyen. Ellenben nagyon igyekszünk, hogy kezeljük a gondokat, de még mindig nem értjük teljesen. Mos egy lépéssel közelebb vagyunk. Nincs olyan egyszerű dolgunk a motorral. Az életünk függ a partnereinktől, és ez nem annyira jelentéktelen” – hangsúlyozta az álláspontjukat Wolff, és valóban, ha megnézzük, hogy a négy büntetett pilóta közül három Mercedes-motoros, a kép nem túl szívderítő.