A motorfejlesztés ugyan tilos idén, de a tavalyi alkatrészeket lehet frissíteni a 2021-es verzióra. Ezt minden csapat más ütemben teszi meg; a Ferrari jobban elnyújtotta a folyamatot, és csak most, Szocsiban érkeztek meg azok az új elemek, amiket már régen ígértek.
A fejlesztett hibrid rendszert elsőként csak Charles Leclerc autójába szerelik be – aki ezzel azonnal a rajtrács végére is kerül, mivel a negyedik módosítást hajtják végre a motoron. Tudta mindenki, hogy ez a csere elkerülhetetlen, éppen ezért nem is érződik a Ferrari-tagokon különösebb aggodalom. Leclerc legalábbis jó hangulatban nyilatkozott a csütörtöki sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is jelen volt.
A monacói a büntetés miatti csalódottság helyett annak örül inkább, hogy erősebb Ferrari-motor dolgozik majd mögötte. Előrevetítette, csodát persze nem kell várni, de látható-érezhető lesz a különbség. „Papíron ez egy kicsit jobb. Nyilván ha van bármink, ami egy kicsit is előrébb visz minket, akkor megpróbáljuk azt pályára vinni. Nem várunk nagyon nagy változást, de azt igen, hogy a jó irányba megyünk” – beszélt röviden a fejlesztésről Leclerc.
Szocsi nem tartozik azok közé az aszfaltcsíkok közé, ahol látványos, előzésben gazdag versenyeket láthatunk, a Ferrari-pilóta azonban bízik a tempójukban – és némi égi áldásban, még ha nem is akkorában, ami kedden öntötte el a paddockot. „Meglátjuk, az előrejelzés esőt mond. Ha ez lesz a helyzet, akkor kiszámíthatatlan futamra készülhetünk, remélhetőleg a körülmények a mi kezünkre játszanak majd. Száraz idő esetén, ha megvan a tempónk, akkor ez még mindig egy olyan pálya, ahol tudunk előzni” – vélekedett.
Végső soron inkább rábízza magukat a körülményekre, egy esőtáncban talán nem lenne köszönet. „Nem táncolok túl jól… de igen, azt hiszen, az eső még mindig jobb lenne. Megpróbálok majd táncolni szombat este” – ígérte nevetve.