Mintegy előételként, szombat délben rendeztek még egy utolsó, egyórás gyakorlást a napot záró sprint előtt. A hétvége hivatalosan második szabadedzése tulajdonképpen a legfeleslegesebb programpont is volt, hiszen a csapatok a pénteki időmérő után életbe lépett parc fermé értelmében már nem nyúlhattak érdemben az autóhoz.
A versenyzők sem stresszeltek túlságosan az edzés miatt, a tegnappal ellentétben most nem viharzott ki azonnal mindenki a pályára, amikor pedig kihajtottak, akkor is inkább a használt Pirellikkel köröztek. Az időeredmények is bőven elmaradtak a pénteki csúcsoktól, féltávnál is még mintegy négy másodperc volt a differencia.
Hiába volt azonban kevés értelme, nem múlt el incidensek nélkül a gyakorlás. Kicsivel több, mint fél órával a vége előtt Carlos Sainz az Ascariban elvesztette az irányítást autója felett, és a falba csapódott. A Ferrarinak elsősorban az eleje sérült, de minden jel szerint csak az; a masszív ütközés ellenére Sainz szerencsére saját lábán szállt ki az autóból, bár elismerte, ez fájt.
Az SF21-est gyorsan visszaszállították a bokszutcába, így az utolsó húsz percre ismét zöld lámpát kapott a mezőny. A megszakítás előtt a csapatok a sprint és a holnapi verseny figyelembevételével főként a hosszabb etapokra dolgoztak, így az igazán gyors köröket már nem erőltették, a végén azonban mégis szórtak néhány erős időt. Miután az edzés nagy részében Verstappen állt az élen, a Mercedes párosa Hamilton-Bottas sorrendben újfent megelőzte.
Az utolsó percekben mindenki visszatért a versenytempó csiszolásához, így a sorrend alig változott már. A Mercedes, erősítve a feltevést, hogy Monza az ő pályájuk, ismét az első két helyen zárt, míg a Verstappen-Perez duó mögéjük kényszerült. Noha ezen edzés eredményeiből végképp nem kell kiindulni, jól indította a napot az Alpine és az Alfa Romeo is, mindkét csapat a legjobb tízben tudhatta a pilótáit. A tifosi kedvence, Charles Leclerc kálváriája a motorral azonban tovább folytatódott, az erőforrás cseréje után is kétségbeesetten panaszkodott a vezethetetlenségre a monacói.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Körök | |
1 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:23.246 | 25 | |
2 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:23.468 | +0.222s | 24 |
3 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:23.662 | +0.416s | 23 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:23.917 | +0.671s | 29 |
5 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:24.263 | +1.017s | 20 |
6 | Robert Kubica | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:24.280 | +1.034s | 28 |
7 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:24.502 | +1.256s | 26 |
8 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:24.539 | +1.293s | 16 |
9 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:24.654 | +1.408s | 24 |
10 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:24.665 | +1.419s | 27 |
11 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:24.770 | +1.524s | 21 |
12 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:24.774 | +1.528s | 24 |
13 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:24.805 | +1.559s | 23 |
14 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:25.083 | +1.837s | 22 |
15 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:25.422 | +2.176s | 32 |
16 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:25.729 | +2.483s | 23 |
17 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:25.763 | +2.517s | 28 |
18 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:25.935 | +2.689s | 28 |
19 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:26.012 | +2.766s | 25 |
20 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:26.124 | +2.878s | 14 |