Max Verstappen tegnapi pole-pozíciójával már gondoskodott arról, hogy hazai futamát a lehető legmagabiztosabban kezdhesse, és erre még rátett egy lapáttal a holland szurkolók elképesztő lelkesedése. A helyi közönség már a felvezető kört is ovációval fogadta, a pálya egyes részein pedig az autókat is alig lehetett látni a narancssárga füsttől.
Hasonlóan őrjöngve fogadták, amikor a piros lámpák kialvása után a helyi hős kényelmes előnnyel elhúzott világbajnoki riválisa elől. Lewis Hamilton némileg gyengébben kapta el a rajtot, még csapattársa is nézelődni kezdett mögötte, de végül az eredeti rajthelyüket tartották. A start nagy győztese ismét Fernando Alonso volt, aki amellett, hogy két koccanást is megúszott, három helyet előrelépett, a tegnap csodát tévő Antonio Giovinazzi pedig épp ennyit esett vissza.
A kezdeti helyezkedés után a legfőbb kérdés a gumitaktika volt. A Mercedes a kétkiállásos stratégiát fontolgatta, és a 21. körben ki is hozták Hamiltont egy friss szett közepesért, amire Verstappen a 22. körben reagált is, és a brit elé tért vissza, két másodperces távolságra tőle. A másik Ezüst Nyílban Valtteri Bottast egykiállásos taktikára állították, de nem tudta túl sokáig tartani a friss gumikon támadó Verstappent, aki a 31. körben visszavette a vezetést. Bottas ezután elengedte Hamiltont, de Red Bull-os riválisuk újfent gyorsan komoly előnyt épített ki.
A Mercedes a 40. körben újabb elévágással probálkozott, amire a versenyt vezető holland ismét azonnal reagált is. Mindkét pilótának voltak kétségei a kapott gumiszett miatt, Hamilton a használt közepesekben, Verstappen az új kemény keverékekben nem bízott; ehhez képest a holland gond nélkül visszaállította a három-négy másodperc körüli különbséget. Végül pedig azok a Pirellik vezették győzelemre.
A rövid, szűk pályából adódó két fő jellemző is megmutatkozott a futamon. Ahogy az várható volt, nem ezen a versenyen volt a legnagyobb esélye a pilótáknak, hogy harcba szálljanak a legtöbb előzésért járó díjért. A lekörözöttek száma viszont annál több volt, Verstappen az ötödik helyen álló Charles Leclerc-ig bezárólag mindenkinek kört adott. A futam legforróbb pillanataként Sebastian Vettel megpördülését lehetne említeni a döntött 3-as kanyarban, amely mozdulattal a pályán kívülre kényszerítette a mögötte haladó Bottast.
Verstappen tehát senkitől sem zavartatva szelte át a 72 kör végén a célvonalat, győzelmet ajándékozva szurkolóinak, és újra élre állva a világbajnoki pontversenyben. Hamilton, ahogy azt a csapatnak is hajtogatta a verseny közben, tehetetlen volt vele szemben, akárcsak Bottas, aki végül a senki földjén fejezte be a futamot. Pierre Gasly megőrizve rajtpozícióját a 4. helyen ért célba egy sima verseny után. Az Alpine folytatta hétvégi remek formáját, Norris pedig az utolsó pontszerző helyen igyekezett menteni a menthetőt a McLaren eddigi legfelejthetőbb hétvégéjén. A legizgalmasabb versenye talán a győztes csapattársának, Pereznek volt, aki a bokszutcából rajtolva a verseny elején felejthetően teljesített, komolyan megküzdve a sereghajtókkal, de végül felkapaszkodott a pontszerzők közé.
Versenyző | Csapat | Körök | Idő | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 72 | 1:30:05.395 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 72 | +20.932s |
3 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 72 | +56.460s |
4 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 71 | +1 lap |
5 | Charles Leclerc | FERRARI | 71 | +1 lap |
6 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 71 | +1 lap |
7 | Carlos Sainz | FERRARI | 71 | +1 lap |
8 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 71 | +1 lap |
9 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 71 | +1 lap |
10 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 71 | +1 lap |
11 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 71 | +1 lap |
12 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 70 | +2 laps |
13 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 70 | +2 laps |
14 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 70 | +2 laps |
15 | Robert Kubica | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 70 | +2 laps |
16 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 70 | +2 laps |
17 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 69 | DNF |
18 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 69 | +3 laps |
NC | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 48 | DNF |
NC | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 41 | DNF |