1985 óta először versenyeznek Formula-1-es autók a nagy sebességű, döntött kanyarokkal (3. és 14. kanyar) tűzdelt Zandvoortban. A pálya tulajdonságait szem előtt tartva, a hétvégére a Pirelli a három legkeményebb keveréket javasolja, így két C1 (kemény), három C2 (közepes) és nyolc C3 (lágy) szett került a repertoárba.
A Pirelli Formula-1-es projektért felelős vezetője, Mario Isola elmondta: „A Holland Nagydíj egyértelműen új kihívás, de a Formula-1 és a csapatok által szolgáltatott adatoknak köszönhetően olyan gumiabroncsjelölést, illetve előírásokat tudtunk megállapítani, amelyek kiválóan illeszkednek ahhoz az elképzeléshez, amelyre számítunk ezen az izgalmas helyszínen.”
„A valódi adatok összegyűjtéséhez és a gumiabroncshasználat megfelelő stratégiájának kidolgozásához új pálya lévén nagy jelentősége lesz a szabadedzéseknek. Egy biztos: a pálya vonalvezetése komoly követelményeket támaszt a gumikkal szemben, ez jól látható a számítógépes szimulációkból, amelyeket már elvégeztünk. Idén már versenyeztünk Zandvoortban, a GT World Challenge versenyen, ami szintén hasznos információkkal szolgált számunkra” – tette hozzá.
Nem elég, hogy a pilótáknak meg kell küzdeniük a 7-es és 9-es komplex kanyarokkal, ahol 5 G maximális terhelés hat rájuk, a Pirelli arra is rávilágított, hogy ezen a hétvégén kihívást jelenthet még a helyi dűnékről esetlegesen pályára befújódó homok, ami hatással lehet a tapadásra.
A Holland Nagydíj helyszínére a Formula-3 is visszatér, számukra a Pirelli a kemény abroncsot jelölte ki.