DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Ralf Schumacher szerint korrekt volt a fél pont, Perez esetét kevésbé érti

Nem érti a versenyzők háborgását a hatszoros futamgyőztes: a szabályok egyértelműek, a vitának nincs helye. Kétli azt is, hogy Bernie Ecclestone tényleg elengedte volna a versenyt.

A Formula-1-es pilóták a Belga Nagydíj után gyakorlatilag egységesen kifakadtak, hogy a vasárnap láthatók nem nevezhetők versenynek, ezért a fél pontok kiosztása is igazságtalan volt. A közvélemény zömével ellentétben az egykori versenyző, Ralf Schumacher nem ért egyet ezekkel a hangokkal.

„Nem értem a paddock kritikáját, például Fernando Alonsóét, aki azt mondja, miért jártak pontok, ha nem volt verseny. Szerintem nagyon korrekt módon jártak el. Van egy egyértelmű szabály, az időmérőn pedig mindenkinek adott volt az esély, hogy gyorsabban menjen. Kivételes szituációkra ezt a szabályt kell alkalmazni, melyet mindenki ismer. Nem kell utólag kitárgyalni, milyen döntés született” – fejtette ki véleményét a német Skynak írt rovatában Schumacher.



A Williams és a Toyota egykori pilótája kevésbé érti, ami Sergio Perez körül történt: a mexikói a felvezető körben történt baleset miatt feladta a futamot, később azonban megjavították autóját, így órák múlva részt vett a biztonsági autó mögött újraindított körözésen. „Számomra furcsább volt, hogy meg kellett tárgyalniuk, Sergio Perez vezethet-e vagy nem, és még a versenyigazgatót is meg kellett kérdeznie újra a Red Bullnak. Elég furcsa, ha a Formula-1-ben nem ismerik a saját szabályaikat” – vélekedik Schumacher.

„Bernie Ecclestone nem volt ilyen kegyes a versenyzőkkel annak idején” – reagált a német arra, hogy az F1 egykori vezére elmondta, ő elindította volna a futamot. Schumacher Ecclestone idejéből idézett fel egy esős versenyt: „Emlékszem az utolsó Japán Nagydíjamra. Hasonlók voltak akkor is a körülmények, minden extrémen vizes volt, és végig a biztonsági autó mögött haladtunk, örökkévalóságnak tűnt. Végül a futamot félbehagytuk. De azt vitatnám, hogy Bernie Ecclestone elengedte volna a vasárnapi versenyt. A veszély túlságosan nagy, mostanra sok tapasztalatot szereztünk a balesetekről, talán ez volt az utolsó verseny a leghíresebb kanyarral, az Eau Rouge-zsal, melyet meg kell változtatni, tompítani kell. Ennélfogva a menedzsment döntése helyes volt arról, hogy ne versenyezzenek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: