Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 24. kedd
F1

„El kellene dönteni, legyen-e egyáltalán esőben futam”

Az egykori versenyző, Gerhard Berger a NASCAR-t emlegeti példaként, amely egyáltalán nem versenyez vizes pályán. Nem gondolja, hogy a körülmények teljesen alkalmatlanok voltak a futamra, és megpendítette, egy erőskezű vezető hiányzott Spából.

A Formula-1 vezetése össze fog ülni a csapatokkal, hogy átbeszélje, milyen intézkedésekkel lehet elkerülni, hogy megismétlődjön a Belga Nagydíj huzavonája. A középpontban a pontosztás kritériumai és a verseny megtartásának lehetőségei állnak. Gyakran hangoztatott igazság, hogy a jelenlegi autók sajátosságaikból fakadóan alkalmatlanok arra, hogy jelentősebb esőben vezetni lehessen őket – éppen ezért egy radikális opció, hogy ilyen időjárási körülmények mellett egyáltalán ne legyen verseny.

„Amikor a dobogós, trófeás fotókat látjuk a lapokban, azt gondoljuk, ez nem helyes” – mondta a Servus TV-nek Gerhard Berger, a 10-szeres futamgyőztes, aki most a DTM első embere. „A helyzet nehéz volt, ezt meg tudom érteni. De szerintem el kellene dönteniük, hogy vezetünk az esőben vagy nem. Az amerikaiak egyszer már eldöntötték, hogy a NASCAR-ban egyszerűen nincs verseny az esőben.”



A felvetés ellenére Berger annak pártján áll, hogy esőben is tartsák meg a nagydíjat. Sőt, az osztrák úgy véli, a körülmények most sem voltak annyira rosszak: „Tudjuk, hol veszélyes és hol áll fenn a felúszás kockázata. Nekem az egész pályafutásom során egyetlen futamom volt, ahol igazán kritikus volt a helyzet. Ám azt mondtuk, ez problémás, de menjünk! Most veszélyes volt, de szerintem lehetséges lett volna vezetni. Megfelelő bukóterek vannak a pályán, és ha a víz elfolyik bizonyos fokig, akkor már lehet menni, csak el kell venni a lábat a gázról” – folytatta Berger.

„A mi időnkben a vezetés nagyon erős volt. Bernie Ecclestone hozta meg a döntést, mégpedig nagyon határozottan. Emlékszem, hogy az említett versenyt is elindította Adelaide-ben (1991-ben)” – pedzegette azt Berger, hogy egy határozott vezető hiányzott Spában. Ugyanakkor kiemelte, nem Michael Masi versenyigazgatót tartja bűnbaknak.

„Ő remek munkát végez. Az ilyen helyzetekben sokkal összetettebb problémákról van szó, biztosítás és hasonlók. Az viszont, hogy rajongók ülnek tíz órán keresztül az esőben és végül nem látnak semmit, nem megengedhető. A következő nap mindig könnyebb beszélni, de sajnálom, a véleményem az, hogy ha lehetnek esős versenyek a Formula-1-ben, akkor legyenek is esős versenyek” – összegezte álláspontját Gerhard Berger.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: