Az eső uralkodott a belga nagydíjhétvége szombati napján: a délutáni időmérő kezdete 12 percet csúszott a csapadék intenzitása miatt. 18 versenyző teljes esőgumin gurult ki, a Williamsnél azonban bátrak voltak, és köztes abronccsal szerelték fel a két autót. Nicholas Latifi megforgott, de hamarosan bebizonyosodott, hogy nekik volt igazuk: George Russell és a kanadai 1-2-es sorrendben vezette a Q1-et!
A pünkösdi királyság addig tartott, amíg a többiekre is felkerült az intermediate abroncs: állandóan villantak fel a legjobb köridők. Végül a legerősebb kört Lando Norris jegyezte 1:58,301-gyel, Max Verstappen és Lewis Hamilton előtt. Ötödik és tizedik helyezettként mindkét Williams bejutott a Q2-be, a két Alfa és két Haas, valamint Yuki Tsunoda viszont kiesett.
A Q2-ben Norris ismételni tudott, ezúttal 1:56,025-re csökkentette a legjobb köridőt. A Mercedesnél furcsa taktikai döntés történt a szakasz elején, először használt interen küldték ki az autókat, majd a felvezető körben visszahívták őket friss köztes gumiért. A két autó sokáig hátul tartózkodott a sorrendben, de Hamilton második, Bottas harmadik helyen jutott tovább. A Q2-be jutott mindkét McLaren, Mercedes és Red Bull, valamint Gasly, Vettel, Russell és Ocon, kiesett viszont mind a két Ferrari, továbbá a Q1-ben még erősen szereplő Latifi, Alonso és Stroll.
Nagy mennyiségű csapadék érkezett a Q3 elején, Gasly és Russell köztes keveréken hajtott ki, a többiek azonban úgy látták, szükség van a teljes esőgumira. Sebastian Vettel meg is jegyezte a rádióban, hogy piros zászlóra van szükség a rengeteg víz miatt. Igaza lett, mert végül egy baleset miatt kellett megszakítani az időmérőt: éppen a szombat addigi meglepetésembere, a két előző szakaszban leggyorsabb Norris vesztette el az irányítást az Eau Rouge-ban gyorsköre megkezdése után. A McLaren kétszer nekicsapódott a pálya baloldali gumifalának, majd számtalanszor megpördülve, kiszakadt kerekekkel, lerombolt hátsó résszel állt meg. A sportszerű Vettel a balesetet látva félrehúzódott az Aston Martinnal, amíg Norris hüvelykujjával nem jelezte, hogy rendben van.
Közel háromnegyed óra telt el az újraindításig: nem csupán a roncsok eltakarításával, azt is meg kellett várni, amíg az eső csillapodik és a pályaállapotok elfogadhatóvá válnak. A versenyirányítás biztosra akart menni, hogy ne ismétlődhessen meg egy olyan baleset, mint Norrisé. A körülmények annyit javultak, hogy már inter abroncsok számára is alkalmas volt a pálya: Ocon és Russell teljes esőgumit tett fel, de a kivezető kör végén ők is visszatértek váltani.
Az autók nagy vízfüggönyt vertek fel, az első próbálkozások egy-két másodperccel 2 perc felettiek voltak, az élen Hamilton, Verstappen és Bottas triójával. Egy töltőkör után rengeteget javult a pálya, George Russell szenzációs körrel, másfél másodperccel Hamilton korábbi idejét megelőzve állt az élre. Második próbálkozásával a hétszeres világbajnok lassabb volt nála, csak Verstappen tudta megelőzni a Williamst 1:59,765-ös idejével. Russell így is szenzációs teljesítményt nyújtott, a mezőny egyik leggyorsabb autójával a második rajtkockába kvalifikált.
Közel két órával a kvalifikáció tervezett kezdése után Hamiltonnak be kellett érnie a harmadik hellyel Russell mögött, a McLarent kárpótolva pedig Ricciardo bejött a negyedik helyre. Vettel és Gasly mögött következett a topcsapatok másik két versenyzője: a röviden második helyen is feltűnő Perez hetedik lett, Bottas csupán nyolcadik, ráadásul eredményéhez öthelyes rajtbüntetést még hozzáírnak a Magyar Nagydíjon történt baleset miatt.
Az időmérő edzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:58.717 | 1:56.559 | 1:59.765 | 20 |
2 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:59.864 | 1:56.950 | 2:00.086 | 24 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:59.218 | 1:56.229 | 2:00.099 | 22 |
4 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 2:01.583 | 1:57.127 | 2:00.864 | 22 |
5 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 2:00.175 | 1:56.814 | 2:00.935 | 23 |
6 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 2:00.387 | 1:56.440 | 2:01.164 | 23 |
7 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:59.334 | 1:56.886 | 2:02.112 | 22 |
8 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:59.870 | 1:56.295 | 2:02.502 | 22 |
9 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 2:01.824 | 1:57.354 | 2:03.513 | 23 |
10 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:58.301 | 1:56.025 | DNF | 19 |
11 | Charles Leclerc | FERRARI | 2:00.728 | 1:57.721 | 16 | |
12 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 2:00.966 | 1:58.056 | 17 | |
13 | Carlos Sainz | FERRARI | 2:01.184 | 1:58.137 | 15 | |
14 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 2:01.653 | 1:58.205 | 16 | |
15 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 2:01.597 | 1:58.231 | 16 | |
16 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2:02.306 | 9 | ||
17 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 2:02.413 | 9 | ||
18 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 2:03.973 | 9 | ||
19 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2:04.452 | 9 | ||
20 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 2:04.939 | 8 |