DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Így oldotta meg gumigondjait a Ferrari

A Francia Nagydíjon látványosan hátraestek az abroncsokkal kapcsolatos problémáik miatt, de azóta szemlátomást úrrá lettek ezen – még ha Mattia Binotto szerint ez némi kompromisszummal is járt.

A tavalyi formához képest hatalmas fejlődést mutató Ferrari 2021-es idényének eddigi mélypontja volt a Francia Nagydíj, amelyen komoly gumikopással küzdve mindkét versenyzőjük kicsúszott az első tízből: Carlos Sainz a 11., Charles Leclerc pedig a 16. helyen ért célba. Azóta azonban a jelek szerint megoldották az abroncsokkal kapcsolatos problémájukat, amely Mattia Binotto szerint nem is a Paul Ricard versenypályán jelentkezett először:

„Franciaországban nagyon elhasználódott a bal első gumi: szemcsésedett, majd nagyon elkopott. Maranellóban megpróbáltuk kideríteni, hogy van-e gond az autó koncepciójával, amire visszavezethető a gumikopás. Mert ha megnézzük a Francia Nagydíj előtti versenyeket, akkor is mi voltunk azok, akik átlagosan a leginkább elkoptatták az első abroncsokat. Szóval ez nem egyedüli probléma volt Franciaországban” – magyarázta a Scuderia csapatvezetője a Formula1.com hasábjain.

ferrari-gumik-hun-1



De vajon mi volt az, amivel megoldották a Francia GP után a gondokat? Binotto szerint egész egyszerűen a beállításokkal megváltoztatták az autó egyensúlyát: „Amire rájöttünk, az szerintem végső soron roppant egyszerű. Ha elhasználod a gumit, az azért van, mert csúszkálsz, ilyen egyszerű. Ha pedig csúszkálsz, annak lehetnek az okai egyszerűen a beállítások. Tökéletesítheted az autó hátulját féktávokon, stabil lehet az autó hátulja, de alulkormányzott.”

„De elmozdultunk a beállításokkal a következő futamokon, próbáltunk jobb egyensúlyt találni az alul- és túlkormányzottság között, hogy kevésbé csúszkáljon az eleje és így jobban kezeljük a gumikat, és úgy vélem, bármilyen lépéseket is tettünk ez ügyben, az helyes irányba történt. Tény, hogy Ausztriában is, de Silverstone-ban egyértelműen és aztán Magyarországon is megmutattuk, hogy fejlődtünk gumihasználat terén, s ma már nem annyira kritikus ez a probléma, mint Franciaország előtt.”

A csapatfőnök szerint ugyanakkor ez a változtatás némileg rontotta az időmérős tempójukat, amely az egyik fő erősségük volt a konstruktőri harmadik helyért folytatott nagy harcban legfőbb rivális McLarennel szemben (jelenleg amúgy pontegyenlőséggel áll a két istálló):

„Úgy vélem, valamelyest ez kompromittálhatta az egykörös tempónkat, de nem túlságosan. Szerintem a pilóták feladata is, hogy alkalmazkodjanak egy másik beállításhoz, és pontosan ezt is teszik. És szerintem mi magunk is igyekszünk hozzászokni egy másik balanszhoz. De igazából a versenyre való felkészülés is rendkívül fontos, amit láthattunk Silverstone-ban. Ez egy tanulási folyamat, de ez kulcstényező, ha gondjaid vannak a gumihasználattal. Persze ez nem azt jelenti, hogy minden pályán át kell gondolni, hogyan álljunk a beállításokhoz.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: