DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 7. kedd
F1

Wolff: Már nem félünk attól, hogy veszítünk

Amikor az egyszemélyes bajnokság hirtelen többszereplőssé válik, a nyomás is sokszorosára növekszik, hiszen egy hiba is sokba kerül. A Mercedes szerint ez náluk fordítva történt, ők megkönnyebbültek.

Ha valamit nem lehet állítani az ide szezonról, akkor az az, hogy ez is a Mercedes egyeduralmáról szól. Ugyan éppen megint az Ezüst Nyilak állnak a bajnoki tabella élén, miután a legutóbbi két verseny katasztrofálisan sikerült a Red Bullnak, de az energiaitalosok sokkal harapósabbak, mint az elmúlt években bármikor.

Ahogy azt az elmúlt hetek történései megmutatták, kevés is elég ahhoz, hogy a bajnoki vezetés és a kényelmes pozíció kicsússzon a kezük közül, így mindkét csapatnak résen kell lennie, ha valóban szeretné azt a végső sikert. Hiba semmiképp nem fér bele. A precizitáshoz azonban mindig társul a nyomás is, ami épp az előbbit teheti könnyen tönkre. Senki sem szereti, de egy világbajnoki küzdelem ezzel is jár.

Talán a Red Bullnak, véli a Mercedes. Toto Wolff szerint ugyanis ők most sokkal nyugodtabbak, mint eddig bármikor, és ennek nem az az oka, hogy aktuálisan vezetik mindkét bajnokságot. Az elmúlt szezonokhoz képest a Mercedes garázsa most a nyugalom szigete, amit épp a felbukkanó riválisnak köszönhetnek. Kényelmesebb ugyanis tőlük félni, mint saját maguktól.



 

„Az elmúlt években az jelentette a nyomást, hogy nem tudtunk veszíteni. Most ez megváltozott; mi vagyunk azok, akik hajtunk a győzelemért, mert minden ellenünk szól. Ez egyfajta megkönnyebbülés most, és igencsak élvezetes is” – beszélt lelkesen Wolff. Szerinte az idén kapott kihívás abszolút jó irányba változtatta meg a csapat hozzállását; talán szükségük is volt erre, hogy a siker ne legyen annyira magától értetődő.

„Változnak az elvárásaid. Már nincs meg az az érzés, hogy ez jár neked. Más csapatsportokban gyakran látjuk ezt, hogy ha túl magasak az elvárások, a vereség elfogadhatatlan lesz. Azt hiszem, mi jól alkalmazkodtunk. Reális célokat tűztünk ki magunk elé, és élvezzük a sikerhez visszavezető utat” – méltatta csapatát az osztrák.

A Mercedesnek nem ez az első szezonja, amikor kihívóra találnak, de ekkora fenyegetést még a Ferrari sem jelentett, mint most a Red Bull. Mégis azt érezték nehezebbnek, elsősorban azért, mert akkor még nem álltak olyan sikerek a hátuk mögött, mint most. „A Ferraris évek sokkal intenzívebbek voltak, mert akkor nagyon szerettük volna bizonyítani, hogy a teljesítményünk nem csak egy egyszeri csoda volt. Szerettünk volna évekig topcsapat lenni, és mostanra elértük. Sorozatban hét világbajnoki címet nyertünk, amire egyetlen sportban sem volt még példa. Még mindig nagyon ambíciózusak és versenyképesek vagyunk, de már kevésbé idegeskedünk. Persze ha előjön, utáljuk, de már nem rombolja a jóllétünket.”

Még az sem nyomja rá a bélyegét a lelkiállapotukra, hogy a Red Bull-lal a legkevésbé sem konfliktusmentes a párharc. Silverstone után ritkán látott hevességgel rúgta össze a port a két csapat, de Wolff igyekezett a történteket magára mint csapatvezetőre vonatkoztatni. Nem szeretné ugyanis, hogy a közvélemény a komplett alakulatot ítélje el azért, amit tulajdonképpen csak két ember tesz: ő és kollégája, Christian Horner. „Nagyon fontos, hogy ne általánosítsunk, ne mint Red Bullról és Mercedesről beszéljünk, Persze ez egy csapatsport, de egyének külön-külön érdekeltek benne. Csak azért, mert bizonyos emberek nem jönnek ki egymással, nem szabad tiszteletlenül bánni az egész alakulattal és az ott dolgozókkal, akik a legjobbat próbálják kihozni magukból, valóra szeretnék váltani a saját álmaikat és megvívni a saját harcaikat” – üzent a két istálló nézeteltéréseit indokolatlanul felnagyító médiának és rajongóknak.

Ezzel természetesen nem állította azt, hogy jóban vannak riválisukkal. „A viszonyunk sosem volt épp pompás, de ez pusztán a köztünk zajló küzdelemből fakad. Én annyit tudok mondani, hogy mi megpróbáltunk higgadtak maradni és nem szítani az ellenségeskedést a szurkolóink között. Mi mindig is csökkenteni szerettük volna a feszültséget. Sajnos a másik oldalon nem ez a helyzet” – szúrt oda azért mégis a „nyugodt” Wolff a bikásoknak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: