DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
F1

Semmi sem a régi az idei Aston Martinon

Egyelőre nem ott van a névváltoztatás után a csapat, ahova várta magát, de talán ez nem is annyira meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy nem csak új nevet vettek fel. Az egész autó átalakult.

2021-ben visszatért az Aston Martin a Formula-1-be, de a legendás márka nem repült egyből az élre, akár egy tündérmesében. Az alapok éppen nem voltak rosszak, hiszen az egykori Racing Point ha nem is élcsapat, de a negyedik legjobban teljesítő alakulat volt, év végén épp csak lemaradva a McLaren mögött. A mostani formáció a hetedik helyen szerénykedik az összetettben. Két dobogós helyezést elértek már ugyan (az egyiket aztán el is vették tőlük), de összességében eddig nem a várt szinten vannak.

A csapat tulajdonosa, Lawrence Stroll a szezon korábbi szakaszában azt nyilatkozta, türelmet kér, négy-öt év múlva állhat össze igazán a győztes alakulat, amely kijelentés talán furcsán hangozhatott épp a tavalyiak fényében, de az Aston Martin teljesítménymérnöke, Tom McCullough árnyalta a képet. Szerinte nem kell meglepődni az enyhe visszafelé haladásukon, ha egyszer átépítették a teljes autót.

A szakember elmondta, elenyészően kevés elemet tartottak meg a Racing Pointtól rájuk maradt alapból. „Ez egy soha véget nem érő fejlődés, mindig is az volt, az eredménye pedig, hogy a látható alkatrészek közül nincs egyetlen egy sem, amit ne cseréltünk volna le Bahrein és Silverstone között. Vagy, hogy másképp fogalmazzak, ha úgy tűnik, mintha néhány alkatrészünket elfújta volna a szél, akkor valószínűleg annyi történt, hogy fejlesztettük az elmúlt négy hónapban” – árulta el McCullough.



Úgy látja, a fejlesztések beváltak, és ha azt vesszük, hogy Sebastian Vettel Magyarországon valóban a győzelemért csatázott végül, talán nem téved nagyot. „Működik. Tudjuk, hogy még mindig nem a mi autónk a leggyorsabb, de teljesítményben már közelebb vagyunk a legfőbb riválisainkhoz, mint a szezon elején. Ez egy alaposan kivitelezett aero fejlesztésnek köszönhető, aminek természetes része volt a kísérletezés és a mellényúlás, de valós eredményekkel is járt. Lenyűgöző munka volt benne, tisztelet a kollégáknak érte. A nyári szünet után már a 2022-es autónk versenyképességén fogunk dolgozni” – értékelte az Aston Martin erőfeszítéseit a mérnök.

Nem csak az autó újult azonban meg, új tagok is csatlakoztak az istállóhoz, akik közül a legnagyobb név mindenképpen az egyik pilóta, Sebastian Vettel. McCullough az ő eddigi teljesítményével is elégedett. „Az új srácunk, Sebastian az elején hátrányban volt, mivel nem ismerte, hogyan működik az autónk, és a bahreini tesztek során megbízhatósági gondokkal is küzdött. De azóta nagyon szorgalmasan dolgozott, a szimulátorban, a gyárban és a pályán is, hogy segítsen elemezni az eddigi versenyeket, és a lehető legjobban felkészülni az elkövetkezőkre” – dicsérte a négyszeres világbajnokot a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: