DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Ocon: A középmezőnyben nehezebb harcolni, mint az élen

Az F1-ben eddig nemigen volt lehetősége az élbolyban autózni az Alpine friss futamgyőztesének, a francia azonban állítja: valójában a mezőny közepén sokkal keményebb kiképzést kapnak a pilóták.

Esteban Ocon győzelmével ért véget múlt hétvégén a Formula-1-es Magyar Nagydíjon: a francia a rajt utáni kavarodást követően találta magát az élen, majd a vezetést onnan csak a bokszkiállása idejére engedte ki a kezéből. Az Alpine versenyzőjének F1-es karrierje során eddig nemigen volt lehetősége ennyire előkelő helyen autóznia, legutóbb még a junior kategóriákban élhetett át hasonlót – amikor azonban erről kérdezték, elmondta, hogy mindez nem számított, sőt:

ocon-vettel-hung-dppi



„Nem, nem éreztem magam rozsdásnak, és sajnálom, ha ezzel csalódást okozok, de könnyebb az élen harcolni, kezelni a mögöttünk lévő riválisokat, mint a középmezőnyben csatázni, ahogy azt szoktuk” – idézi Ocont a Crash.net szakoldal. „Az sokkal nehezebb, úgyhogy folyamatosan keményen edződünk. A Formula-1-ben töltött teljes időm során elég jó kiképzést kaptam. A középmezőny csatái sokkal keményebbek, mint ami az élen zajlik.”

„Kemény volt, ahogy Seb komoly nyomást helyezett rám, megnehezítette a dolgom, de az élen haladó előtt tiszta a levegő. Te vagy az, aki a tempót diktálod egy ilyen pályán” – mutatott rá a friss nagydíjgyőztes, hozzátéve:

„Végül pedig folyamatosan helyes döntést hoztunk, kezdve a rajttól, ami már rögtön nehéz elhatározás volt, mivel Lewist sosem látjuk rosszul dönteni. Így első pillanatra szívszorító volt kiállni a bokszba a második helyről, de örülök, hogy megtettük, mert nagy előnybe kerültünk, s a srácok is remek kerékcserét csináltak. Hallottam, hogy Sebnek lassú volt a bokszkiállása, talán ez jelentette a döntő tényezőt, mert lehet, hogy elénk vágtak volna. Úgyhogy nagyszerű munkát végeztek a srácok.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: