DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Alfa Romeo: Még el tudjuk kapni a Williamst

Az F1-es Magyar Nagydíjon elért kettős pontszerzésével felugrott a konstruktőri vb nyolcadik helyére a grove-i alakulat, az Alfa Romeo vezető mérnöke azonban még megfordíthatónak érzi a csatájukat.

A hungaroringi versenyt megelőzően az Alfa Romeo birtokolta a csapatok értékelésében a nyolcadik helyet, ám a kaotikus Magyar Nagydíjon a Williams mindkét autója az első tízben ért célba, így ők most tíz ponttal rendelkeznek a rivális három egységével szemben. Mivel normál körülmények között mindkét istállónak nehéz beverekednie magát a pontszerzők közé, sokan lefutottnak tartják a nyolcadik pozícióért zajló harcot, az Alfa vezető mérnöke, Xevi Pujolar azonban még nem dobná be a törülközőt:

williams-alfa-magyargp-1



„Nem lesz könnyű, de szerintem lehetséges. Meg fogjuk próbálni” – idézi a szakembert a Motorsport.com szaklap. „Végső soron lehetett volna ez sokkal rosszabb is, hiszen láttuk, hogyan álltak a verseny elején, úgyhogy ennek még örülök is. Szerettünk volna mindkét autóval Q2-be jutni és mindkét autóval a Williams elé kvalifikálni, ami sikerült is. Az első körben aztán mindez eltűnt, de még így is volt esélyünk. Viszont mindkét autójukkal elénk kerültek, a mi két autónk pedig egyaránt büntetést kapott, így még nehezebb volt a dolgunk. Most a ponthátrány szerintem még nem olyan nagy, és még elég sok verseny van hátra, úgyhogy meg tudjuk csinálni.”

Pujolar úgy érzi, hogy ha szombatonként be tudnak jutni az időmérők második szakaszába, akkor normál versenyeken nekik többször összejöhet a pontszerzés, mint a Williamsnek: „Úgy gondolom, normál körülmények között egy próbálkozásból nem jönne össze, de így, hogy több futam van még hátra, elérhető. Sok verseny van még, és ha rendszeresen be tudjuk juttatni az autóinkat a Q2-be, akkor szerintem megcsinálhatjuk. Szerintem néhány alkalommal képesek leszünk pontot szerezni. Azt mondanám, a Williamsnek nehezebb dolga lesz pontszerzést illetően.”

Arra a kérdésre, hogy van-e konkrét helyszín vagy pályatípus, amely kedvezhet nekik, így felelt a mérnök: „Nem hiszem, hogy lennének konkrét pályák. Úgy gondolom, a legtöbb pályán egész jól teljesíthetünk, ha mindkét autóval beférünk a Q2-be. Szerintem ezt főként a nagy leszorítóerős pályákon tudjuk majd tartani.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: