A Hungaroring 1986 óta fix állomása a Formula-1-es versenynaptárnak: a hétvégén már a 36. Magyar Nagydíjat rendezik a helyszínen. A mogyoródi pálya jelenlegi szerződése a száguldó cirkusszal 2027-ig szól, ám Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója nemrég egyeztetett Stefano Domenicalival, az F1 vezérigazgatójával, s Palkovics szavai alapján jó eséllyel további tíz (!) évig a versenynaptár része maradhat a pilóták által is kedvelt pálya:
„Biztosítottam Domenicali urat arról, hogy a magyar kormány elkötelezett a Formula-1 magyarországi rendezésével kapcsolatban” – mondta a helyszínen tartózkodó újságíróknak, köztük a Formula.hu tudósítójának a miniszter. „2032-ig kötöttünk pénzügyi-finanszírozási megállapodást, de mondtam neki, hogy szívesen meghosszabbítanánk öt vagy tíz évvel. Ő is egyetértett azzal, hogy 2032 után egészen 2037-ig megkapjuk ezt az opciót, tehát 2037-ig Formula-1-es futamot fogunk rendezni.”
„Persze ehhez sok mindent kell tenni. A pálya ugye 1986-ban épült, s bár valóban rusztikus és múltbéli emlékeket idéz, azért a modern kor követelményeit már nem elégíti ki. Ezért a Hungaroring és a kormány nekikezdett egy fejlesztési programnak, amelynek keretein belül 2022-ben és 2023-ban teljesen megújítjuk a bejárati részt, 2023 és 2025 között pedig a paddockot is teljesen átalakítjuk, a lelátót pedig új funkciókkal látjuk el. Hangsúlyozta, hogy kiváló az együttműködésünk, de valóban javítani kell egy kicsit a feltételeken.”
Palkovics hozzátette: a magyar fél elkötelezett további technológiák bevezetése kapcsán is a Formula-1-gyel összefüggésben. Ebből az egyik egy igen érdekes felvetés, miszerint a felvezetőkörön egy önvezető safety cart láthatnánk – minderről így beszélt a miniszter:
„Megállapodtunk abban is, hogy mivel Magyarország innovatív ország, néhány technológiát, amellyel a verseny érdekesebb lehet, megjelenítenénk. Az egyik ilyen, hogy jövőre 5G-hálózat lesz a pályán, s ők erre részben az autókkal, részben a nézőkkel kapcsolatos funkciókat telepíthetnek. Illetve tettem egy javaslatot arra vonatkozóan, hogy a biztonsági autót az első kör előtt nem lehetne-e egy olyan Mercedes AMG-vel helyettesíteni, amelyben nincs vezető. Azt mondta, hogy a szabályokat ők hozzák, de ezt nyilván még ki kell dolgoznunk.”
„A harmadik dolog, amiről beszéltünk, hogy a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség létrehozott egy céget, a HUMDA Lab. Ez egy kutató- és fejlesztőhely, amelyet Bári Gergely vezet, aki korábban Michelisz Norbi versenymérnökeként is dolgozott. Ennek az épületét itt fogjuk megépíteni a Hungaroringen, és olyan fiatal mérnökök jelentkezését várjuk, akiket érdekel a technológia, és képesek is ehhez sok mindent hozzátenni. Kértem Domenicali urat, hogy ezt a fejlesztőcsoportot tartsa fejben, s ha a jövőben tudnánk ez ügyben együttműködni, azt szívesen vennénk.”