A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher – csakúgy, mint megannyi más nagy alakja a Formula-1-nek – nem volt mindig a legnépszerűbb szereplője a sportnak, egy tulajdonságára azonban nem lehetett panasz, és ez a csapatával való törődés. Köztudott, hogy nemcsak szerelői nevei nem okoztak neki gondot, de még a családtagjaikat is ismerte, és pontosan tudta, ki milyen háttérrel rendelkezik.
Michael német precizitását és munkához, illetve munkatársakhoz való hozzáállását fia is örökölte. Mick is azon kevés pilóta közé tartozik, aki minden versenyhétvégén kézzel jegyzetel egy egyszerű noteszbe, és a versenytársak autóit is alaposan szemügyre veszi a szabályosság határain belül. A Haas vezető versenymérnöke, Ayao Komatsu most elárulta, van még valami, amiben az ifjú német hasonlít édesapjára.
„Az elejétől kezdve világos volt mindannyiunk számára, hogy nagyon-nagyon nyitott az új ötletekre. Ha azt mondjuk neki, oké, próbáljuk meg ezt, mi lenne, ha ebbe az irányba mennénk, még ha nem is ért egyet, örömmel kipróbálja. Mindegy, hogy egy beállítás vagy csak egy szervezési kérdés, vezetési stílus, egyetlen kör vagy versenytáv – mindig megpróbálja” – mesélt a japán szakember az ifjabb Schumacher hozzáállásáról.
Szerinte az, hogy a német ennyire hajlandó hallgatni csapatára, mindenkire pozitív hatással van – magára a pilótára is. „Mi fontos adatokkal gazdagodunk ezáltal. Akár működik, akár nem, van adatunk és visszajelzésünk” – mondta Komatsu, aki fel is sorolta, miből is áll Schumacher attitűdje. „Nyitottság, tettrekészség, és építő jellegű megközelítés olyan szituációkban, mint például Baku volt, amikor problémák adódtak az autóval. Biztos vagyok benne, hogy frusztrált és dühös volt. De mégis nagyon nyugodt és konstruktív maradt, és nagyszerű visszajelzéseket adott nekünk. Amikor valaki így dolgozik, az mindenkinek nagy segítség.”
A versenymérnök arra is rávilágított, Schumachernek milyen szemmel látható haszna van mindebből. „Sok területen fejlődött, de a gumikezelés terén különösen nagyot lépett előre az elmúlt versenyeken” – dicsérte a pilótát Komatsu. Miután a csapattársát, Nyikita Mazepint már rendre maga mögé utasítja a versenyeken (idén csak kétszer fordult elő, hogy az orosz végzett előrébb azokon a futamokon, amelyen mindketten célba értek), az ifjú tehetség következő vágya a Q2-be kerülés, amelyet már a Magyar Nagydíjon célkeresztbe vett.