A konstruktőri harmadik helyért küzd a Ferrari: a csapat lemaradása a negyedik helyen 19 pont a fő ellenfélhez, a McLarenhez képest, köszönhetően annak, hogy számos erős hétvégét teljesített már idén. Charles Leclerc révén az istálló kétszer is pole-pozícióból startolt, Monacóban Carlos Sainz dobogós helyezést szerzett, és ezen felül még ötször végzett a gárda a legjobb öt közt, utoljára az Osztrák Nagydíjon. Mindezt annak ellenére, hogy az SF21 a Bahreini Nagydíj óta nem kapott nagyobb fejlesztési csomagot.
„Tisztában kell lenni azzal, hogy maga az autó pontosan ugyanaz, mint Bahreinben volt. Csak nagyon apró változások történtek” – idézi a Motorsportweek Mattia Binotto csapatfőnököt. „A fókusz egy része arra került, hogy a megpróbáljuk a maximális potenciált kipréselni a hétvégék folyamán. Megfelelő és rendes munkát kell végeznünk, megfelelően kell beállítani az autót, megközelíteni a versenyhétvégét, kezelni a gumikat és alakítani a stratégiát. Ha ezeket a területeket nézzük, azt mondom, hogy az év eleje óta előrelépést tettünk meg. Szerintem csak két hétvége volt, amikor helytelen stratégiai döntéseket hoztunk.”
Figyelemreméltó volt a két spielbergi hétvégén, hogy a Ferrari gyengébb időmérős eredmény után ért célba erős pontszerző pozíciókban – az ötödiktől nyolcadik helyig mindegyikből szereztek egyet-egyet –, míg a korábbi trend az volt, hogy az erős kvalifikációs eredményt nem sikerült megőrizni: gondoljunk Bakura, ahol Leclerc a rajtelsőség után csak negyedik lett, pedig többen is előle estek ki. A csapatfőnök szerint pályafüggő volt, hogy ezúttal vasárnap teljesítettek jobban.
„Szerintem ez inkább a pálya vonalvezetésén múlt, mint az eltérő megközelítésen. A jó tapadásfüggő teljesítményünk jó versenytempót eredményezett a hétvégén. Nem mondanám, hogy a szemléletünk más lett volna. A szezon kezdete óta előre haladunk, a csapat sokkal jobban összeállt, nem csupán a morált, de a cselekvést illetően is” – magyarázta Binotto.