Nyikita Mazepin a múlt hétvégi Formula-1-es Stájer Nagydíj után fogalmazott úgy, hogy „nehezebb” az autója, mint csapattársáé, Mick Schumacheré. Mindezt a második spielbergi forduló csütörtöki sajtónapján is elismételte, kiemelve, hogy szerinte ez komoly hatással van a teljesítményére – amely az esetek többségében elmarad a hozzá hasonlóan újonc németétől.
Pénteken Günther Steiner Haas-csapatvezetőn volt a sor, hogy a sajtó elé álljon: a Formula.hu jelenlétében tartott tájékoztatón meg is kapta a kérdést, hogy miként lehetséges, hogy különbség van a két autó tömege között.
„Elég könnyű megmagyarázni: mindig próbáljuk a lehető legjobb munkát végezni, de az egyik karosszéria egy kicsit nehezebb. De nem minden körülmények között, csak bizonyos súlyelosztásnál bizonyul valamelyest nehezebbnek. Minimális a különbség, de tény, hogy nehezebb.”
Arra a kérdésre, hogy pontosan mennyivel nehezebb Mazepin karosszériája, Steiner kitérő választ adott: „Nem akarok belemenni számokra, mert ez nagyban függhet a pályától, hogy milyen súlyelosztást kell alkalmaznunk” – fogalmazott a csapatfőnök, aki azt is elismerte, hogy ez hatással lehet a teljesítményre:
„Abszolút, mindig van rá hatással: ha valami nehezebb, akkor biztosan van hatása is. Ez fizika. De ha az lesz a következő kérdés, hogy mekkora ez a hatás, mondjak köridőt, akkor abba sem fogok belemenni, mert az már spekuláció lenne, nincs szó konkrét számról.”
Steiner elmondta: a tervek szerint a nyári szünet után, a Belga Nagydíjon kaphat új karosszériát Mazepin. A csapatvezető ugyanakkor azt is elmondta, hogy cserélték már meg a karosszériákat a két versenyző között, így bár helyszínt nem tudott mondani, de az biztos, hogy Schumacher is versenyzett már az orosz által jelenleg használt nehezebb változattal.