DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Nem érti a Red Bull a Mercedes vádját

A múlt hétvégi Francia Nagydíjon a Red Bull autói a korábbinál sokkal jobb egyenesbeli tempóra voltak képesek, amely felkeltette a rivális Mercedes gyanúját, hogy a motorfejlesztés lehet a titok. Christian Horner a jelenlegi, fejlesztést tiltó szabályok fényében nem érti, mire gondol kollégája.

Játszi könnyedséggel autózott el Lewis Hamilton mellett a vasárnapi futam utolsó előtti körében Max Verstappen. Győzelmének kulcsa a kétkiállásos taktika volt, mely lehetővé tette, hogy a frissebb gumikon levadássza az egy kiállást választó Mercedeseket.

A gumistratégia mellett a Red Bull szerint a hétvégére választott alacsony leszorítóerő is pilótájuk segítségére volt, aki így az egyenesekben rendre tempóelőnyben volt az Ezüst Nyilakkal szemben. A legyőzöttek főnöke, Toto Wolff a verseny után megjegyezte, szerinte azért ennél többről volt szó, és a Honda frissített erőforrását sejtette a háttérben.

A Red Bull és az AlphaTauri Franciaországban kapta meg a második fejlesztési lépcsős motort. A Mercedes ezt korábbra, Bakura időzítette, ezért lóghattak most meg a bikások a végsebesség tekintetében. „Hatalmasat léptek előre az új erőforrásukkal. És az autójuk is kétségkívül nagyon jó” – nyilatkozta Wolff.



A Red Bull-főnök Christian Horner azonban meglepődött ezen a kijelentésen. Az idén életbe lépett motorbefagyasztás értelmében ugyanis egyazon specifikációval kell teljesíteni a szezont. Néhány elem újítása persze lehetséges, és önmagukban ezek is képesek fokozni a teljesítményt, de a nagy fejlesztések tiltottak.

„Nem fejleszthetünk. Nem értem, mire utalt ezzel” – reagált Wolff kommentjére Horner. „Ez ugyanaz a specifikáció, mint korábban. Laposabb hátsó szárnnyal mentünk, ennek köszönhető az egyenesbeli teljesítmény. A Honda remek munkát végez, de nem észlelünk semmilyen drasztikus növekedést a motorerő terén” – erősítette meg újra a csapat álláspontját.

Az ügyben a motorbeszállító is megszólalt, szerintük az előrelépés mögött az energiamenedzselés áll. „Az erőforrás ugyanaz, de versenyről versenyre jobban bánunk az energiával. Mindig igazodunk a pályakarakterisztikához, és ezek a mindennapi fejlesztések hozzájárulnak a most látott javuláshoz” – mondta el a Honda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: