Bátorító évkezdeten van túl a Red Bull Formula-1-es istállója, ami részben az egyre jobban teljesítő Honda-erőforrásoknak köszönhetően hosszú évek óta először jelent kihívást a címvédő Mercedes számára. A csapat és a sport számára is sajnálatos, hogy a japánok év végén kivonulnak a száguldó cirkuszból, így Red Bull egy teljesen új motorgyártó részleget épít saját maga ellátása érdekében. A Honda azonban az utolsó hónapjait is teljes erőbedobással teljesíti, mert biztosítani akarja, hogy partnere a lehető legjobb erőforrással rendelkezik, mielőtt az F1 2021 végén évekre befagyasztja az erőforrások fejlesztését.
Christian Horner csapatfőnök a Motorsportnak nyilatkozva elárulta, a japánok előtt jelenleg egy komoly kihívás tornyosul, ugyanis fel kell készíteniük az erőforrást a némileg környezetkímélőbb E10-es típusú üzemanyag használatára, amit 2022-ben vezetnek be az F1-ben. „A legnagyobb kihívást minden gyártó számára az új üzemanyagra való átállás jelenti. Szóval a Honda, ameddig csak az erőforrásai engedik, biztosítani fogja, hogy a lehető legjobb formában történjen a befagyasztás. Egészen addig folytatjuk velük az együttműködést, amíg mindent át nem adnak nekünk.”
A Honda feladatainak átvállalása nagyobb befektetéssel jár, mint azt a Red Bull eredetileg gondolta. A Honda távozásával nem kívántak más gyártóval együttműködni, így egyetlen megoldásként az a lehetőségük maradt, hogy 2022-től az új erőforrások érkezéséig saját maguk gyártják és tartják karban a Honda már kifejlesztett konstrukcióját. Ehhez azonban egy teljesen új részleget kell felépíteniük, amihez még a Mercedestől is sikerült szakembert igazolniuk.
„Bármikor is érkeznek az új motorok, addigra felépítünk egy új struktúrát. Megöröklünk néhány nagyszerű tehetséget a Hondától, miközben teljes mértékben elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy az egység integrációja érdekében a megfelelő emberekre bízzuk a megfelelő feladatokat.”