Nagyrészt egybeesett Fernando Alonso és Mark Webber Formula-1-es pályafutása: a két veterán a 2010-es évek elején egyaránt az élmezőnybe tartozott, mikor a spanyol a Ferrarit, az ausztrál a Red Bullt erősítette. Webber jó kapcsolatot ápol Alonsóval, de vannak kételyei, mennyire lesz gyors kétéves kihagyása után, közel 40 évesen.
„Fernando szuperrajongója vagyok, és ezt ő is tudja. Szenzációs volt a múltban, mégis aggódott, hogy talán nem lesz könnyű dolga. Mert valóban nem egyszerű, akkor sem, ha Alonsónak, ha Schumachernek, ha Laudának hívnak... A visszatérés bonyodalmakba ütközhet” – mondta Webber a spanyol Marca lapnak.
„Nem kérdőjelezem meg Fernando motivációját, hiszen egy kivételes, sokoldalú versenyző. A Formula-1 azonban nem ismeri a türelem fogalmát, ez a csúcs, itt nem lehet elnézést kérni, hogy több időre van szükségem. Hogy miért? Mert az F1-ben mindig felkészültnek kell lenni. Ezt ő is tudja. Ezért kételkedem: vajon a mai Fernando le tudná győzni a 25 éves Fernandót? Ez itt a kérdés. Ma is olyan jó, tapasztaltabb, de vajon annyira gyors és bátor-e? Erre csak ő tud választ adni.”
„Én mindig bizakodom vele kapcsolatban, de a tények mondhatnak mást. Nézzük meg Valentino Rossit. Szenved, szörnyen teljesít. Gyűlölöm ezt, nem akarnám, hogy őt is így lássam. De a stopperóra sosem hazudik, az a rideg valóság” – hozta fel Valentino Rossi példáját, aki 42 évesen továbbra is a MotoGP mezőnyének tagja, de szezonról szezonra hanyatlik teljesítménye.
A másik nagy kérdőjel Webber egykori Red Bull-os csapattársa, Sebastian Vettel, aki Rossihoz hasonlóan ugyancsak egyre távolabb kerül világbajnokságokat nyerő szintjétől, és az Aston Martinhoz igazolás sem hozott új kezdetet.
„Úgy vélem, az önbizalma hihetetlenül alacsonyan van jelen pillanatban. A Ferrarinál nem jöttek be a számításai. A sport néha próbára teszi a férfiakat és nőket, de az ő esetében ez már nagyon rég tart” – mondta a németről. „Úgy vélem, a mostani szabályrendszer nem kedvez Sebastiannak, nem ilyen autó való neki. Ő azt szereti, ha nagy a tapadás, sok a leszorítóerő. Nagyon kifinomult versenyző, aki érzékeny az autóra.”