Egyelőre nem csillapodnak a kedélyek az F1 2021-es szabályai miatt, amiket az FIA tavaly azt követően írt elő, hogy a tavalyi szezon során az óriási tempó és az ezzel járó erőhatások következtében több alkalommal váratlan defektet szenvedtek el különböző csapatok. A regulák bevezetését az F1 mezőnye egyhangúlag támogatta, így minden ezzel kapcsolatos panasz alaptalannak tekinthető, ennek ellenére az Aston Martin kikelt az előírások ellen. Szerintük a nagyobb hátsó hasmagassággal járó high-rake-koncepciót követő csapatok előnybe kerültek a többiekhez, a Mercedeshez és az Aston Martinhoz képest. Horner kissé meglepődött a felvetésen, miszerint a csapatvezetőjük jogi útra terelné az ügyet.
„Egyetlen mintánk van [Bahrein], amelyen az a Mercedes nyert, amit low-rake koncepciójú autóként tartunk számon. A miénkkel teljes mértékben megegyezett, ha nem jobb volt a gumikezelésük. Egyetlen pályán jártunk, ahol lenyűgözően mentek. De mindezt félretéve is van egy folyamat, amelyen keresztül kell mennie egy szabálymódosításnak – ezekről egyhangú döntés született. Az Aston Martinnak is szavaznia kellett, mielőtt az az F1 Tanács elé került” – taglalta a módosításokkal járó folyamatot a Red Bull vezetője. „Kissé naivnak tartom, hogy szerintük egyetlen verseny miatt megváltoztatják a szabályokat, amelyek végigmentek a folyamaton. Ezt nehezen tudom megérteni.”
Horner szerint egyébként is el kellene fogadni, hogy a jobb versenyek érdekében az élcsapatokat kissé visszafogják. „Legyen szó befújt diffúzorról, kettős diffúzorról, hajlékony szárnyakról, nem hajlékony szárnyakról vagy F-csatornáról, ez része a Formula-1-nek. A szabályok folyton alakulnak és változnak, ehhez tudni kell alkalmazkodni. Jövőre is érkezik egy nagy szabálycsomag, amivel a csapatok tisztában vannak. Ez hosszú évek óta része az F1-nek” – idézte a Motorsport.