DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

AlphaTauri: A javulásunk 70 %-ban a motor

Képes a középmezőny élcsoportjában harcolni a faenzai istálló, holott a karosszéria a csapatfőnök bevallása szerint nem fejlődött sokat. Franz Tost úgy véli, öt csapat küzd egymással a nagyok mögött, az Aston Martint nem sorolja a közvetlen ellenfelekhez.

Ígéretesen kezdte a 2021-es évadot az AlphaTauri, melynél Pierre Gasly gondoskodott a jó időmérős eredményről – ötödik pozíció a rajtrácson –, az újonc Yuki Tsunoda pedig a pontszerzésről. A japán kilencedik lett, a csapatfőnök Franz Tost számítása szerint pedig Gasly egészen előkelő helyen végezhetett volna, ha nincsen ütközése a futam elején.

„Kilencedik helyet szereztünk, de akár hetedik vagy nyolcadik is lehetett volna. Pierre pedig az incidens nélkül a negyedik-ötödik pozícióban végezhetett volna, tehát sok pontot veszítettünk” – mondta német Speedweeknek adott interjúban Tost. Az osztrák arról beszélt, a csapat javulása túlnyomó részben a szezonra jelentősen áttervezett Honda-motornak köszönhető.



„Kisebb előrelépések történtek a karosszéria területén, de a javulás főként a Honda sokkal erősebb motorjának köszönhető. Azt mondanám, a fejlődés 70 százaléka a Hondának tulajdonítható, 30 százaléka az autónak” – mondta a csapatfőnök, kijelölve az istálló idei célkitűzését a bajnoki pontversenyben, amely kettő helyezéssel jobb a 2020-asnál: „Arra számítok, hogy sikerül rendszeresen Q3-ba jutni, a futamokon pedig pontokat szerezni. A csapat számára a konstruktőri ötödik helyezésnek kell a célnak lennie.”

Közvetlen ellenfeleknek a középmezőnyben a McLaren, a Ferrari, az Alpine és az Alfa Romeo csapatát nevezte meg. A listából feltűnően hiányzik a 2020-as konstruktőri negyedik, az Aston Martin. „Ők jelen pillanatban még nem azok. De a csapat már bizonyította a múltban, hogy gyorsan képes felzárkózni” – tette hozzá, hogy nem szabad leírni ellenfélként a brit istállót.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: