DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Nem tudja még a Ferrari, mennyit javult a motor

A csapat fejlődése egyértelmű, de Mattia Binotto szerint ez a teljes csomagnak köszönhető, nem lehet megállapítani az erőforrás szerepét. A lényeg nem a magukhoz, hanem az ellenfelekhez viszonyított javulás: ennek kiszámolásához azonban kettő-négy versenyhétvége adatai szükségesek.

A Ferrari – partnercsapataival együtt – küszködött a 2020-as szezonban az egyenesekben, ezért a 2021-es idényre radikálisan áttervezte erőforrását. A teszten és a bahreini évnyitón nyilvánvalóvá vált, hogy az istálló valóban javult a területen, de hogy pontosan mennyire sikerült felzárkózni a riválisokra, azt egyelőre lehetetlen meghatározni.

„Az biztos, hogy az erőforrásunk fejlődött, örömmel látom, hogy a Sauber és a Haas is előrelépett” – idézi az Autosport Mattia Binottót. A csapatfőnök rámutatott, nem egyértelműen különíthető el, a javulás mekkora része származik a motortól. „Úgy vélem, minden lehetséges területen előreléptünk, az aero is határozottan jobb a viselkedést tekintve, és jó a korreláció is. Ahol lehetséges volt javítani, megtettük az erőforrás és általánosságban az autó tekintetében, így a teljes csomag fejlődött, nem csupán egyes területekről beszélünk.”



Laurent Mekies, a sportigazgató megerősítette, javulásuk nyilvánvaló motortéren, ahhoz viszont, hogy megbecsüljék az ellenfelekhez viszonyított fejlődést, több versenyhétvégéről begyűjtött adatok szükségesek.

„Javultunk, ez nem kétséges, elégedettek vagyunk azzal, amit látunk” – mondta Laurent Mekies, a sportigazgató. „De mindig dolgozni kell azon, hogy a versenypályán kipréseljük a legtöbb teljesítményt. Bahreinben különlegesek voltak a körülmények, a nagyon forró délutáni csúcshőmérséklet után este versenyzünk. Természetesen a saját számadatainkat pontosan tudjuk, de az igazi kérdés az, mennyit jelentenek ezek a számok, ha tekintetbe vesszük a többiek előrelépését. Az igazi válasz az időmérő elemzése után kapható meg.”

„Az ilyen becslésekhez azonban szükség van néhány kvalifikációra, amíg megbízható számot nem kapunk, így a gyárban elmondhatjuk, hogy hol állunk a többiekhez képest, és kiszámolhatjuk, hogy ők mennyit fejlődtek a tél folyamán. Ez két, három, esetleg négy időmérő után történhet meg, ennyi szükséges, hogy megerősítsük a becsléseket a többiek teljesítménye alapján” – magyarázta Mekies, hogy nem könnyű belőni a riválisok motorból fakadó teljesítményét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: