Megosztó eredményeket hoztak a Formula-1 idei aerodinamikai szabálymódosításai. A széria döntéshozói az autók tavalyi tempójára és a silverstone-i defektsorozatra reagálva olyan előírásokat fogalmaztak meg az aktuális szezonra, amelyek nagyságrendileg tíz százalékkal vetették vissza az autók aerodinamikai hatékonyságát. A változások különösen azokat a csapatokat hátráltatták, amelyek a „low-rake” szellemében alacsonyabb hátsó hasmagassággal versenyeznek. Közéjük tartozik a Mercedes mellett az Aston Martin is, ami szintén küzdelmes szezonnyitót tudhat maga mögött. Egyesek szerint akár körönként egy másodperc is lehet e konstrukciók hátránya a többiekhez képest, de a Mercedes szakembere szerint nincs lehetőségük szezon közben akkora volumenű változtatásokra, amelyek ennek kiküszöböléséhez szükségesek lennének.
„Ha okos döntéseket hozunk, jó munkát végzünk és megfelelően működtetjük, akkor egy világbajnoki esélyes autónk lesz. Legyen az kisebb vagy nagyobb dőlésszög, ezzel most nem tudunk mit kezdeni. Az egész szezonunkat leírná, ha úgy döntenénk, hogy hirtelen 30 milliméterrel megemeljük az autó hátulját. Nagyon sokat veszítenénk, így ez nem lenne praktikus” – idézte Andrew Shovlint a Motorsport.
Shovlin szerint nincs értelme azon problémázniuk, hogy ki mennyit veszített a szabálymódosításokkal, el kell fogadniuk, hogy például a Red Bull sokat nyert vele. „Tudom, hogy az utolsó [tavalyi] versenyt a Red Bull nyerte, de általánosságban előttük voltunk. Most nem ez a helyzet, szóval vagy minket érintettek súlyosabban a szabályváltozások, vagy ők gyorsabban fejlődtek. Mindenesetre most ez van” – tette hozzá.