Jól ismert, mi történt a Bahreini Nagydíj utolsó perceiben, három körrel a verseny vége előtt: miután 11 körrel frissebb abroncsain utolérte, Max Verstappen a 4-es kanyarban megelőzte Lewis Hamiltont, de mivel kiszélesítette a pályát, csapata utasítására szinte rögtön visszaengedte maga elé a britet.
A holland és a Red Bull magabiztos lehetett, hogy a gumikülönbségből fakadóan másodszor is meg tudja előzni a Mercedest, de ez nem történt meg, Verstappennek csak a második hely jutott 0,745 másodperces különbséggel. Elég volt egy oldalcsúszás, és a friss abroncs jelentette előny elszállt.
„A 13-as kanyarba menet nagy túlkormányzottság jelentkezett, onnantól pedig már nem volt meg a gumi, hogy támadjak. Persze 10-11 körrel fiatalabbak voltak, de ezeknél az autóknál az előny nagyon gyorsan elszáll, ha 1,5 másodpercen belülre kerülünk. A szél erőssége és iránya sem segített” – magyarázta a Bahreini Nagydíj sajtótájékoztatóján megtorpanását Verstappen.
Arról is beszélt, miért a 10-es kanyar után adta vissza a helyet Hamiltonnak: „Ha később engedem magam elé, az nem lett volna korrekt. Nagyon közel maradtam volna, aztán a DRS-sel könnyű lett volna visszaelőzni. Ezért a 10-es kanyar után kellett megtennem” – mondta Verstappen, aki már a leintés után úgy vélekedett, inkább nem kellett volna elengedni Hamiltont, hanem vállalni az öt másodperces időbüntetést.
„Egyértelműen előrelépéseket tettünk ma, de sajnálatos, hogy nem sikerült megszereznünk a győzelmet. A verseny során kézben kellett tartanunk több problémát is, amiket vizsgálnunk kell. De pozitívumokat tudunk meríteni ebből a napból és a teljes hétvégéből” – összegezte a bahreini tanulságokat Verstappen. „A Mercedes elénk vágott, de tartottuk magunkat a stratégiánkhoz és kiválóan működött. A gond ezekkel az autókkal, hogy nehéz előzni, akié pedig a pályapozíció, az nagy előnyben van. A pozitívumokat kell néznünk, harcolunk a Mercedesszel, ami jó kezdése a szezonnak.”