Az utolsó, 20. rajtkockából kezdi csak első Formula-1-es nagydíját a Haas nemzetiség nélkül versenyző orosz újonca: a brake-by-wire rendszer meghibásodásából kifolyólag kétszer is megpördült. Másodszor az időmérő kritikus pontján, a hajrában, miután a bemelegítő körön megelőzött több riválist, megszegve a versenyzők hallgatólagos megállapodását, hogy ebben a szakaszban mindenki tartja pozícióját. Mazepin állítja, nem ismerte ezt az egyezséget, ráadásul csapata utasította a sietségre, hogy felérjen a körre, ami végül csak két másodpercen múlt.
„Az utolsó kanyarba menet a csapat szólt nekem…Egyrészt próbáltam elhárítani a brake-by-wire problémát, mivel elektromos hiba volt, amit a kormányról lehet vezérelni, bár nem sikerült. Másrészt, ahogy észre lehetett venni, hosszasan feltartottak a mérlegelésnél, így sok időt veszítettem” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Mazepin.
„A csapat szólt, hogy nem lesz elég idő elérni a célvonalat, ha nem sietek. Én a csapat versenyzője vagyok, azt teszem, amire utasítanak, az utasítás pedig az volt, hogy nyomjam, így én nyomtam. Hogy teljesen őszinte legyek, erről a megállapodásról korábban még nem hallottam, mostantól viszont figyelni fogok rá” – mondta az orosz, aki a mögötte érkező Sebastian Vettellel babrált ki legjobban, a kétszer is sárga zászlót kapó német kiesett a Q1-ben.
A megforgásban közrejátszó műszaki hibáról ezeket mondta: „Problémám volt a brake-by-wire rendszerrel, az 1-es kanyarban blokkoltam a hátsókat, nem vagyok biztos benne, hogy miért. A pedálút egyszerűen túl hosszú volt, ezt még vizsgálnunk kell. Nem számítottam rá, az ilyesminek meg sem szabad történnie, a teszten vagy szabadedzésen egyszer sem tapasztaltuk. Reméljük, holnap nem történik meg ugyanez.”