DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Vettel: Le szabad győznünk a Mercedest

A négyszeres világbajnok szerint idejétmúlt már az a félelem, hogy egy ügyfélcsapat nem szorongathatja meg az F1-ben a motorszállító partnerét. A német várja már a munkát a Mercedes-motorral.

A Racing Pointból átalakuló, idén immár az Aston Martin neve alatt futó istállónak hosszú évek óta a Mercedes a motorpartnere, azaz bár az ikonikus brit márka hatvan év után visszatért konstruktőrként a Formula-1-be, tulajdonképpen ügyfélcsapatnak tekinthetők ilyen szempontból. A kapocs olyannyira szoros a két istálló között, hogy tavaly a Racing Point még büntetést is kapott amiatt, mert „lemásolták” a Mercedes hátsó fékrendszerét, emellett érdemes megemlíteni még, hogy a két tulajdonos, Toto Wolff és Lawrence Stroll is kifejezetten jó viszont ápol egymással – sőt, előbbi részvényes is az Aston Martin Lagondában (az F1-es alakulatban nem).

vettel-aston-martin-silverstone



Az Aston Martin tehát az erőforrás szempontjából a Mercedes ügyfélcsapata, de új igazolásuk, Sebastian Vettel nem tart attól, hogy a német márka nem engedi a gyári istállójukat legyőzni, ha esetleg jobb csomaggal állnak elő – a négyszeres világbajnok a RacingNews365.com hasábjain válaszolt erre a felvetésre:

„Nem aggódom emiatt. Szerintem a félelmeid eléggé idejétmúltak. A világ már továbbfejlődött. Régen talán igaz lett volna ez, néhány esetben talán még most is jelen van. A Mercedes esetén viszont szerintem bízhatunk benne, hogy fair bánásmódban részesülünk, és le szabad győznünk őket, ha gyorsabbak vagyunk náluk. Szerintem ez a fajta gondolkodás, hogy ez hátrány lenne, már idejétmúlt. Látom, honnan jön a gondolat, de nem aggódom. Úgy vélem, ha nagyon közel tudnánk kerülni a Mercedeshez, már az is elég szép teljesítmény lenne, szóval ez az utolsó dolog, ami miatt aggódom.”

Vettel egyébként azt kifejezetten várja, hogy karrierje során először Mercedes-erőforrással hajtott F1-es autóval versenyezhessen: „A Mercedes-motor állítólag a legerősebb az F1-es mezőnyben, és először fogok Mercedes-motoros autót vezetni. Kíváncsian várom, hogy lássam, hogyan működik. Nyilván nem mi felelünk a motorért és annak fejlesztéséért az Aston Martinnál, de profitálhatunk egy ilyen erős partnerből, így csak az autóval foglalkozhatunk. Úgy gondolom, sok tennivalónk van azon a fronton is.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: