Az autóipar egyik meghatározó szereplője is csatlakozhat a Formula-1-hez a széria 2025-ben kezdődő új fejezetében. A Volkswagen Csoportot kifejezetten érdekli a széria törekvése, miszerint nemcsak az elektrifikációé lehet a jövő, hanem a belső égésű motoroknak is van létjogosultsága. „Komoly érdeklődésre adnak okot a fenntarthatóság különböző aspektusai, például az e-üzemanyagok bevezetése. Ha ezek hivatalossá válnak, a Volskwagen Csoporton belül alaposan kivesézzük ezeket, és megfontoljuk a további lépéseket” – nyilatkozta a BBC-nek a Porsche Motorsport alelnöke, Fritz Enzinger.
Az e-üzemanyagok olyan energiaforrások, amelyek a fosszilis üzemanyagokkal szemben minimális környezeti terhelés mellett hajthatnak belső égésű motorokat. Ezek közé tartoznak a légkörből kinyert szén felhasználásával készült szintetikus, valamint a biológiai hulladékból készült bioüzemanyagok. Az F1 tavaly év végén ez utóbbi megoldásból szállított le a csapatoknak egy-egy adagot tesztelés céljából, és ezekkel tankolná a jövő F1-es motorjait is.
Enzinger hozzátette: a német vállalat minden fontosabb versenyszériát figyelemmel kísér, és ezek közül is kitűnik az F1 törekvése. „A Porsche és a Volkswagen a világ összes lényeges versenysorozatának folyamatosan változó szabályrendszerét követi. Ez igaz a Formula-1 2025-ös, motort és hajtásláncot érintő előírásaira is.”
Ha a Volkswagen Csoport elszánja magát, akkor a BBC forrásai alapján a Porsche mellett az Audi jöhet még szóba, mint zászlóvivő márka. Az egyelőre még kérdés, hogy a Mercedes vagy a Ferrari mintájára gyári csapatként tennék-e ezt, vagy motorbeszállítóként már meglévő csapatokat látnának-e el erőforrásokkal. A lap szerint a Red Bull, McLaren, Williams hármasával már felvették a kapcsolatot, de ezek a tárgyalások még meglehetősen korai fázisban tartanak.
A legcsábítóbb az energiaitalos márka lehet számukra pusztán abból fakadóan, hogy jelen pillanatban ők a legversenyképesebbek. Christian Horner csapatfőnök ezt a felvetést nem kommentálta, de korábban úgy fogalmazott, az év végén kivonuló Honda helyett szívesen kapcsolatba lépnének más autógyártókkal. Azonban a másik két istálló is hasonló esélyekkel rúg labdába a német gyártóóriásnál: a McLaren aktuális csapatfőnöke, Andreas Seidl hosszú és sikeres éveket tudhat maga mögött a Porsche motorsportért felelős vezetőjeként, a Williams nemrégiben kinevezett szakvezetője, Josh Capito pedig a VW Motorsport elnöke volt 2012 és 2016 között.