DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Nem lesz RB17 a Red Bullnál

Több csapat is megkavarta autójának számozását a szabályváltozások halasztása miatt. Az Alfa Romeónál a C39 után jött a C41, az új Red Bull neve RB16B lesz, a 2022-es modell viszont RB18.

A 2021-es szabályok sajátosságából fakadóan több csapat is autója elnevezésével hangsúlyozza, hogy gyakorlatilag az előző évi modell evolúciójáról van szó: ezért hívják a McLaren MCL35 utódját MCL35M-nek, ugyanígy a Red Bull RB16-t sem az RB17, hanem az RB16B követi. Az új modell a keddi nap folyamán mutatkozik be a nagyközönségnek.

Christian Horner csapatfőnök elöljáróban elárulta, hogy RB17 nevű autója egyáltalán nem lesz a csapatnak: a 2022-es modellt RB18-nak fogják hívni, mintha az idei mégis a 17-es lett volna.

„Ez az első alkalom, hogy egy karosszériát átviszünk a következő szezonra. A szabályok miatt sok alkatrész is átmegy vele. Ezért őszintébb ezt az autót RB16B-nek hívni. A következő, 2022-es modell RB18 lesz, szóval az RB17 kimarad majd” – mondta az Auto Motor und Sportnak Horner.



Az RB18 fejlesztésében egy komoly tényező köti meg a Red Bull és többi istálló kezét: az életbe lépő költséglimit. „Nehéz a 2022-re való felkészülés, de még nehezebb a költségplafon miatt a Mercedes, a Ferrari és a mi számunkra. Nagyon takarékoskodni kell a pénzzel, nem lehet párhuzamosan 2021-es és 2022-es projektet is fenntartani. Érdekes lesz látni, a csapatok milyen stratégiát választanak, mert a hatása világosan látható lesz 2022-ben. Mindenki a nulláról indul” – fejtegette a csapatfőnök.

Nem a Red Bull az egyetlen, ahol logikátlannak tűnő számozást választottak. Az Alfa Romeo Racingnél nemhogy nem hívják B-autónak az idei modellt, egy szám ki is maradt: a hétfőn bemutatott C41 a C39 utódja. Az sem kizárt, hogy a 2022-es gépet C40-nek hívják, mivel ezt a számot a szabályváltozások projektje kapta meg, mielőtt elhalasztották a reformot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: