DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Orrplasztikán esett át az új Alfa Romeo

Az orrkúpra összpontosította fejlesztési zsetonjait a C41 (a C40 kimaradt a számozásból) tervezőcsapata Jan Monchaux irányítása alatt. Az istállónak gyenge előző évet kell túlszárnyalnia a 2020-as modellre építkezve.

Az online autóbemutatók korában szokatlan módon, egy nagyszabású élő rendezvényen, Lengyelország fővárosában, a varsói Nagyszínházban mutatta meg a nyilvánosságnak az Alfa Romeo legújabb versenygépét, a C41-et. Az autó a 2020-as C39 evolúciója, annak ellenére, hogy az elnevezés egy számot átugrott, a C40 ugyanis az egy évvel elhalasztott szabályváltozások projektjét takarja.

„A C41 egy a Formula-1-ben nagyon szokatlan szituáció eredménye: az előírások miatt nem fejleszthettünk teljesen új autót az idei évre” – beszélt a versenygépről Jan Monchaux, az Alfa Romeo Racing műszaki igazgatója a csapat sajtóközleményében. „Ebből az okból kifolyólag 2021-es autónk sok közös alkatrészen osztozik a C39-cel, leszámítva azokat, amelyeket a szabályzat miatt kénytelenek voltunk megváltoztatni – mint a padlólemez –, valamint az orrkúpot, amelyre két fejlesztési zsetonunkat fordítottuk.”



„Ez azt jelenti, hogy az autót sokkal jobban fogjuk ismerni a tesztelést megelőzően, mint az megszokott, de így is kritikus fontosságú lesz a legtöbbet kihozni abból a három napból, hogy igazolást nyerjenek a számításaink a valóságban, és megismerjük az új abroncsokat. Készen állunk az új szezonra, és alig várjuk, hogy a pályán láthassuk az új autót” – mondta Monchaux.

A C41-nek van hova fejlődnie az elődhöz képest, hiszen az Alfa Romeo a mezőny egyik sereghajtójának bizonyult 2020-ban, a Frederic Vasseur vezette csapatnak csupán nyolc vb-pontot sikerült szereznie.

„A filozófia, melyen a csapat alapszik, ugyanaz marad: jobb munkát kell végeznünk holnap, mint ma” – emlékeztetett Vasseur a Sauber Motorsport mottójára, amely ezúttal különösen aktuális. „Az elmúlt szezont nyolcadik helyen fejeztük be, ezért 2021-ben jobb eredményt kell megcéloznunk. Ehhez szüntelenül javulnunk kell minden részlegen, a pályán és a főhadiszálláson is. A rajtrácson minden csapatnak magasak a mostani elvárásaink: mind arra számítanak, hogy jó munkát végeznek télen és jó helyzetben lesznek az első versenyen. Hamarosan azonban mindenkinek fel kell fednie a lapjait.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: