Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 4. csütörtök
F1

Ecclestone őrült csavarral dobná fel a sprintfutamokat

Az F1 korábbi első embere szerint már az ő idejében is létezett a sprintversenyek elképzelése, viszont van ötlete rá, hogyan lehetne megfűszerezni a kétfutamos nagydíjhétvégéket.

Időről időre előkerül a Formula-1-ben a szombati sprintversenyek ötlete, s az F1 Tanács legutóbbi online ülésén a csapatok is támogatták az elképzelést – igaz, a végső szavazásra még nem került sort, mivel időt kértek az érintettek a részletek alaposabb átgondolására. Amit eddig tudni lehet a tervekről, hogy 2021-ben három helyszínen – Montrealban, Monzában és Interlagosban – próbálnák ki egy pénteki kvalifikáció a 100 km-es távú sprintfutamokat, viszont azt a sportág új elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali leszögezte: fordított rajtrácsról szó sem lehet.

f1-start-dppi-2020



Az Auto Motor und Sport megkereste az F1 korábbi vezérét, Bernie Ecclestone-t, aki szerint nincs új a nap alatt: „Ez egy régi ötlet, amiről már az én időmben is szó volt. A kulcs az, hogy megfelelően csinálják” – fogalmazott Ecclestone, hozzátéve: „Az emberek csak akkor fogják megnézni a főversenyt, ha valami mást tartogat a sprintfutamhoz képest. De mitől lenne más a vasárnapi futam, ha a rajtsorrendet a szombati sprintverseny eredménye határozza meg?”

Persze nem Ecclestone-ról lenne szó, ha nem lenne egy frappáns, de kissé őrültnek hangzó ötlete minderre: „Pontokat kellene osztani a sprintfutamon, és azok alapján kialakítani a főverseny rajtrácsát. Ha például a sprintverseny győztese 15 pontot kap, akkor ő 15 hellyel hátrébbról rajtolna vasárnap. Így lehet fenntartani a feszültséget. Az én rendszerem mindkét futamot izgalmassá tenné, hiszen szombaton egyesek feltennék magukban a kérdést: ’megnyerjem-e a sprintversenyt, majd veszítsek emiatt rajthelyeket vagy jobb, ha szombaton hatodik leszek, de akkor vasárnap a negyedik helyről indulok?’. Szóval sok taktikázás lenne.”

A Formula-1 egykori ura szerint ráadásul a kevert rajtrácsos megoldásnak lenne még egy, főként üzleti előnye is: „Ennek köszönhetően olyanok kerülhetnének az első sorba, akik amúgy sosem járhatnának arra. Így a szponzoraik is nagyobb figyelmet kapnak. A szórakoztatás is jobb lenne, szóval mindenki jól járna.”

Ha kíváncsi vagy a Formula Podcast stábjának véleményére a sprintfutamok kérdéséről, hallgasd meg e heti első adásunk vonatkozó részét 1:00:52-től:

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?