A technikai szabályváltozásokkal együtt a 18 colos abroncsok bevezetését is elhalasztották 2021-ről 2022-re. A gumigyártó Pirelli az év folyamán kiterjedt tesztprogrammal tökéletesíti a következő szezonra szánt terméket: a szokásos 25 helyett 30 tesztnap áll rendelkezésre, minden csapatra jut három.
A sort a Ferrari nyitja, az olasz Motorsport információi szerint hétfőn, Spanyolországban, Jerezben köröz a csapat autója az új száraz pályás specifikációval felszerelve. A versenygép egy átalakított SF90 lesz a 2019-es szezonból. A versenyzők személyéről nincs hír. Tavaly ilyenkor a Ferrari és Pirelli szintén szervezett egy jerezi tesztet, melyen Charles Leclerc vezetett.
A Pirelli teljes, 30 időpontos naptárának érkezése a következő napokra várható. A szezonnyitó, a Bahreini Nagydíj után a gumiszállítóval együttműködő csapatok számára lehetővé teszik, hogy 2021-es autóval is tesztelhessenek: a McLarennek csak erre van lehetősége motorszállító-váltása miatt, mivel a korábbi modelleket a Renault-erőforrás köré tervezték. Természetesen, ahogy a gumitesztelésen megszokott, szigorú szabályok akadályozzák meg, hogy a csapatok adatot gyűjthessenek ezeken a gyakorlásokon.