Az előző szezon előtt az volt a terv, hogy minden egyes csapat számára biztosítanak egy tesztidőpontot, amikor kipróbálhatják a 2021-re tervezett 18 colos kerekeket, azonban a koronavírus mindenki számításait keresztülhúzta, így a szabálymódosításokkal együtt a nagyobb kerekek érkezését is 2022-re halasztották.
A tavalyi terveknek megfelelően idén is biztosítani szeretnék, hogy mindenkinek legyen lehetősége tapasztalatot szerezni, illetve véleményt nyilvánítani az új Pirellikről, azonban az előzetes elképzeléssel szemben – mely szerint csak 2018-as, 2019-es vagy 2020-as autóval lehetett volna tesztelni – a 2021-es autók módosított változatával tehetik meg mindezt a csapatok.
A Pirelli 25 napot kapott, amelyet saját kedvük szerint osztanak föl az istállók közt, ez pedig, hogy az aktuális autókkal tesztelhetik új terméküket, hatalmas segítség lesz az olasz cégnek. Nem a valódi 2021-es autókkal tesztelhetnek majd azonban a csapatok, hanem az FIA által szigorúan meghatározott módosításokkal rendelkező autókkal, tudta meg a Motorsport.com.
A hírek szerint a legnagyobb gondot a Renault-ról Mercedes erőforrásokra váltó McLaren okozta, amely nem használhatja tovább a franciák motorjait, így számukra eléggé nehézkes lett volna átalakítani az előző három évben használt autót, hogy azokba betegyék a Mercedes erőforrásait.
Azonban ebből nemcsak a wokingiak, de minden más csapat is profitálhat majd, ahogyan a Pirelli is, hiszen így mindenki naprakészebb adatokhoz juthat majd az autók és az abroncsok közös működését illetően.