Fennállása egyik legpocsékabb idényét teljesítette tavaly a Ferrari a Formula-1-ben: mindössze három dobogós helyezést szerezve csupán a hatodik helyen végeztek a konstruktőri világbajnoki tabellán. A szabályok miatti kevés változtatási lehetőség ellenére keményen dolgoznak Maranellóban, hogy ne fordulhasson elő újra ez a csúfság: többek között egy új motort is csatasorba állítanak, amely kapcsán igencsak bizakodó Mattia Binotto csapatvezető.
Viszont egy dolog maga az autó, a Scuderia egykori versenyzője, René Arnoux szerint az is legalább ennyire fontos, hogy a háttérben dolgozók a helyükön legyenek – minderről a RacingNews365 hasábjain beszélt a korábbi F1-es pilóta:
„Minden arról szól, hogy a megfelelő embereket helyezzék a megfelelő pozícióba csapaton belül, és biztosra menjenek, hogy az összes részleg remekül dolgozik együtt. Lehet, hogy megvan mindened, de ha az ott dolgozó emberek nincsenek egy hullámhosszon, akkor mindez semmit sem ér.”
„Enzo Ferrari és Jean Todt például pontosan tudta, hogyan menedzseljen mindent a Ferrarinál. Todt talán nem tudta, hogyan kell autót tervezni, de pontosan tudta, hogyan építsen fel egy csapatot. Biztosra ment, hogy az újonnan érkezők számára minden a helyén legyen, és éppen ezért jöttek is az eredmények. Ez a különbség a mostani helyzethez képest.”
A Ferrarival 1983-ban vb-bronzot szerző Arnoux hozzátette: nem számít idén hirtelen feltámadásra a Charles Leclerc-rel és Carlos Sainzcal támadó vörösöktől. „Én csak a saját elképzeléseimet osztom meg arról, milyen módszereket kellene alkalmazni. De minden változtatás időt igényel, nem lehet egyetlen éjszaka újra nyerni. Éppen ezért nem hiszem, hogy csodákat fog tenni a Ferrari 2021-ben.”