DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Sainz: A Ferrari a legjobb hely, hogy bajnok legyek

Első ferraris tesztje után Carlos Sainz beszélt a csapat kilátásairól a keserves 2020-as szezon után, az extrafiatal pilótapárosáról és a piros színhez fűződő viszonyáról.

A spanyol versenyzőnek ezen a héten Fioranóban volt először lehetősége F1-es Ferrarit vezetni, amikor az istálló több pilótájának tesztlehetőséget biztosított a 2018-as SF71H-ban. Sainz másfél napot töltött az autóban, amely során 150 kört teljesített, az első benyomásai pedig örökre bevésődtek az emlékezetébe. A tesztprogram befejeztével adott interjújában azonban már szélesebb spektrumban beszélt azokról az érzésekről, amelyeket a Ferrari-szerelés magára öltésével átélt. 

„Tízéves koromban elmentem Barcelonába, és volt szerencsém találkozni az egyik legnagyobb példaképemmel, Michael Schumacherrel, valamint meglátogatni a Ferrari garázsát. Egyszerűen lenyűgözött az ottani légkör, semmihez sem volt hasonlítható” – emlékezett vissza a spanyol, akinek idei esélyeire már fogadhatunk a bet365 regisztráció segítségével. „A legegyszerűbben talán úgy írhatnám le a Ferrarihoz való csatlakozásom, hogy ezzel a gyerekkori álmom vált valóra. Ám most már látom, hogy amikor felveszem a vörös overallt és vezetem a csapat autóját, az már sokkal több egy megvalósult álomnál: nagy megtiszteltetés és egyúttal hatalmas felelősség is ez, amit már nagyon várok, hogy megéljek és megtapasztaljak.” 

sainz_3



Sainz szerint az sem véletlen, hogy már a gyerekek is a piros színt kötik a gyors versenyautókhoz. „Több piros autóval is játszottam, és az első gokartom is teljesen piros volt. Ma pedig még a WhatsApp versenyautós emotikonja is piros! Minden egyes versenyző és rajongó tudja, hogy a Scuderia mit képvisel, de még azok is azonnal összekapcsolják a piros színt a Ferrarival, akik nem követik az autósportot vagy akár az autók iránt sem érdeklődnek.”

A 2020-as szezon ismeretében, amelyet a Ferrari az elmúlt 40 évének leggyengébb konstruktőri pozíciójával zárt, egyáltalán nem biztos, hogy Sainz idén kedvezőbb helyzetben találja magát a mezőnyben ahhoz képest, mintha a McLarennél maradt volna. A jelenleg kétéves szerződéssel rendelkező spanyol azonban tett is rá utalást, hogy nem feltétlenül idén készül legjobb szezonjára a csapattal.

„Amióta elkezdtem versenyezni, az első naptól fogva két cél lebegett a szemem előtt: hogy Formula-1-es versenyző legyek, és hogy megnyerjem a világbajnokságot. Így, hogy az elsőt már elértem, minden erőfeszítésemet abba fektetem, hogy teljesítsem a másodikat is, ezt pedig jobb helyen nem is lehetne megtenni, mint a Ferrarinál. Minden egyes csapatnak át kell élnie nehéz időszakokat története bizonyos pontjain, ez része a Formula-1-nek. De igazán az számít, hogy ki képes a visszavágásra. A múltbeli trendek azt mutatják, hogy egy csapat, amely korábban győztes volt, mindig képes újra visszatalálni az élre. A Ferrari a sport legsikeresebb istállója, ennek pedig jó oka van. Teljességgel megbízom a projektben, még ha némi időbe is fog telni a folyamat.”

sainz2

Sainz és Charles Leclerc párosa amiatt formabontó lesz idén, hogy a Ferrari hagyományosan legalább egy rutinosabb pilótával áll fel, az ideinél fiatalabb kettőssel azonban legutóbb 1968-ban vágott neki a szezonnak a csapat, amikor a 25 éves Chris Amon és a 23 éves Jacky Ickx voltak a pilótáik.

„Őszintén szólva nem hiszem, hogy az életkor olyan fontos tényező lenne” – reagált erre Sainz. „Ebben a sportban a tapasztalat jóval értékesebb, mint a kor. Persze alapvetően minél idősebb valaki, annál tapasztaltabb is, de ez még nem garancia arra, hogy gyorsabb is lesz. Én még csak 26 éves vagyok, de már mögöttem van hat szezon a Formula-1-ben, és három csapatnál vezettem már a Ferrarihoz való csatlakozás előtt. Charles 23 éves, de már ő is a negyedik szezonját kezdi a Formula-1-ben és a harmadikat ennél a csapatnál, szóval Maranellóban már nagyon otthonosan mozog. Arra akarok kilyukadni, hogy még ha jó ideje mi is vagyunk a Scuderia legfiatalabb párosa, már rég nem számítunk újoncnak, és nagyon is jól tudjuk, mekkora súlya van és mekkora felelősséggel is jár a Ferrarinál versenyezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: