Stefano Domenicali elkötelezett prófétája a belső égésű motoroknak. Az F1 újdonsült vezérigazgatója szerint nem csak a teljesen elektromos hajtásláncoké a jövő, ezért most azon dolgozik, hogy a királykategória új, várhatóan 2025-ben bevezetésre kerülő szabályrendszere olyan hibrid erőforrásoknak adjon teret, ami vonzó a gyártók számára, és az autóipar előtt is utat mutat.
„Szerintem a Formula-1-nek nagy jövője van abban, hogy megmutassa, az autóiparban nem csak az elektrifikáció létezik. Szerintem a hibridizáció egy nagyszerű megoldás, aminek nagy jövője van. A Formula-1-nek gondoskodnia kell a gyártók jelenlétéről, így megmutathatja, hogy a fenntarthatóságnak más módja is létezik. A jövőben erre akarom irányítani a csapatok és a gyártók figyelmét, a költségeket különösen érzékenyen kezelve” - nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Domenicali tisztában van vele, milyen kettősséget képviselnek az F1 aktuális motorjai. Egyrészt elképesztő, körülbelül 50%-os hatékonysággal működnek, másrészt azonban borzasztóan drágák és bonyolultak. Ez utóbbi tényezők miatt történhetett, hogy a széria a konstrukciók 2014-es bevezetése óta egyetlen új gyártót sem tudott magához csábítani, ráadásul a Hondát év végén elveszíti. Domenicali egyik kiemelt célja, hogy az F1 a nagy autógyártók számára vonzó megoldást kínáljon.
„Biztosítanunk kell azt, hogy az alkalmazott hibrid technológiának köze van az utcai autókhoz, de a költségek terén teljesen más szintről indulunk. Kizárt, hogy egy Formula-1-es erőforrás annyiba kerüljön, mint ma. Az egyik nagy célunk, hogy a csapatok és a gyártók a vártnál korábban előálljanak az új motorokkal. Biztos vagyok benne, hogy ez sikerülni fog” – tette hozzá.
Törekvéseiben nagy szerepet kaphat az F1 által kifejlesztett, teljes mértékben megújuló erőforrásokból építkező bioüzemanyag, ami teljesen átrendezheti az autógyártók elképzeléseit a jövőről.