Ahelyett, hogy az idő előrehaladtával a riválisok közeledni tudnának az évek óta minden világbajnoki címmel elsétáló Mercedeshez, valójában a legutóbbi két szezonban volt a legkevesebb ellenfele Lewis Hamiltonnak a győzelmek halmozásában. A rajongók által megváltásként várt, korábban 2021-re beharangozott szabályváltozások egy évvel csúsznak a járvány miatt, de a Mercedesnél továbbra sem ülnek a babérjaikon, Allison ugyanis rámutatott, sokkal több változó lesz a szabályokban idén, mint gondolnánk, ez pedig akár az ő előnyüket is veszélyeztetheti.
„Az autónk mechanikai alapjával nagyon elégedettek vagyunk. Nagyon jó a balansza, a versenyek többségén képes a legjobb működési tartományban kezelni a gumikat, megbízható, a motor is kiváló, az aerodinamikai oldal összhangban van a mechanikaival” – méltatta a W11-es modellt a technikai igazgató az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva, mielőtt rátért a kevésbé kellemes részre.
„De ennek ellenére is vannak félelmeink. Új gumikat kapunk a következő szezonra, ami némileg meglepetésként érkezett. Bár Portimaóban már kaptunk belőlük egy kis ízelítőt, de ott még csak vakon tesztelhettünk [ismeretlen keverékeket] egy számunkra teljesen új pályán, így nem sokkal lettünk tőle okosabbak. Az utolsó két versenyhétvégén már több információt szerezhettünk, ezeket az adatokat pedig felhasználhatjuk annak megfejtésére, hogy ezek a gumik is ugyanolyan jól illeszkednek-e az autó mechanikai és aerodinamikai profiljába, mint az előzőek. Egy ideig pedig még nem fogjuk megkapni ennek a guminak a szélcsatornában használható változatát – és még akkor sem fogjuk tudni, hogy az milyen hasonlóságot mutat majd a valósággal, hiszen kezdetben még szoktak lenni különbségek.”
A Mercedesnek évről évre van néhány futama, amikor nem tud felülkerekedni a gumikezelési problémákon és önmagához képest gyenge eredményt szállít – tavaly a Török Nagydíj időmérőjén volt a leglátványosabb problémájuk. A szezon végén a szabadedzéseken kipróbált idei gumik pedig a mezőnytől általában véve is negatív kritikát kaptak, ám Hamilton különösen sarkos kommentárt fogalmazott meg.
A gumik mellett viszont az autók is változnak valamelyest: bár új karosszériát építeni nem lehet, az autók hátsó részét érintően módosulnak a technikai előírások, ami hatással lehet a hátsó gumik kezelésére is. „A másik aggodalmunkat az új aerodinamikai szabályok jelentik, ezek ugyanis kellően nagyon ahhoz, hogy már nem feltételezhetjük, hogy az autónk továbbra is ugyanolyan jól fog működni” – próbálta fokozni a bizonytalanságérzetet a nézőkben Allison.