DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton a keresztvizet is lehúzta a Pirelliről az új gumik miatt

A versenyzőket általában véve nem nyűgözte le a Pirelli új, a 2021-es szezonra tervezett gumispecifikációja, amit kipróbálhattak a bahreini edzéseken – de a legcsípősebb megjegyzést Lewis Hamilton tette.

A Bahreini Nagydíj mindkét szabadedzésén kötelező volt megadott számú kört megtennie minden versenyzőnek az új, jelöletlen abroncsokon, amelyeket még nem a végleges konstrukcióként harangozott be a gumicég, csak kísérleti verziókként, amelyek a visszajelzések alapján még módosulhatnak. Egy évvel korábban hasonló módon tesztelgettek a versenyzők a 2020-ra szánt abroncsokkal, akkor viszont azok olyan rossz visszhangot kaptak, hogy végül nem is vetették be őket az idei szezonban. Hamilton és csapattársa, Valtteri Bottas a kísérleti gumikon legtöbbet köröző pilóták voltak a két pénteki edzés során, a brit pedig nem tudta magában tartani kritikáját az autóból kiszállva.

„Ó, szent ég!” – mondta, majd fújtatva némi hatásszünetet tartott. „Próbálom visszafogni magam, hogy inkább ne mondjak semmit.”

hamilton_9



Végül mégis belekezdett: „Csak azt szeretném mondani, hogy évek óta, hétvégéről hétvégére elkísér minket egy csapat a Pirellitől, akik iránt a legnagyobb tisztelettel viseltetek. Nagyszerű munkát végeznek, hiszen felpakolják a gumikat, leszállítják őket nekünk és gondoskodnak a biztonságunkról…” – kezdte pozitív felütéssel a Sky Sportsnak nyilatkozva, mielőtt rátért volna a lényegre.

„Az elmúlt két évben a gumik ugyanazon specifikációját használtuk. 2019 végén hoztak egy új változatot, ahogy az minden évben történik, viszont azok lényegesen rosszabbak voltak a meglévőknél, ezért úgy döntöttek, hogy az idei évben is a tavaly használtakkal folytatjuk. Szóval most két évük volt arra, hogy egy jobb gumit fejlesszenek, ehhez képest most olyannal álltak elő, ami három kilóval nehezebb, és már csak emiatt nagyjából egy másodperccel lassabbak vagyunk velük. Tudom, hogy a rajongók szemszögéből ez nem igazán számít, a versenyzők számára viszont igen. Olyan cégekkel és partnerekkel dolgozunk együtt, amelyek a technológiai fejlődés élharcosai, és folyamatosan a javulásra törekednek. Ha ehhez képest a gumikkal két év fejlesztés után visszafelé haladunk… Egyáltalán nem volt jó érzés velük körözni, ami eléggé aggasztó, ezért annak örülnék, ha jövőre is a jelenlegi gumikon maradnánk. Ha ez minden, ha ez a legjobb, amire képesek – és nyilvánvalóan igen –, akkor mind jobban járunk, ha kitartunk a mostaniak mellett.”

EnvqXnAXYAAEyVf

Bár Hamilton kommentárja volt a leghangzatosabb, tömörebben fogalmazva egyes versenyzőtársai is elmondták, hogy nincsenek elragadtatva az új gumikkal az első próbanap után.

„Nem tudjuk, hogy milyen keveréket kaptunk, de az biztos, hogy a tapadást és balanszt illetően összevissza működött. Beszélni fogunk erről a Pirellivel” – mondta Max Verstappen. Csapattársa, Alexander Albon pedig a következőt tette hozzá: „Nem volt valami szórakoztató vezetni ezeket a prototípusokat. Nem tapadnak valami jól, és úgy számolom, hogy több mint egy másodperccel lassabbak vagyunk velük, ami nem mutat túl jól.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: