10. „Vettel piszkosul jó döntést hozhatott” (F1)
A szezon egyik nagy sztorija Sebastian Vettel elküldése volt a Ferraritól, majd átigazolása az Aston Martinná alakuló Racing Pointhoz. Nem maga a hír, hanem két német, Norbert Haug és Hans-Joachim Stuck kommentárja generálta a legnagyobb figyelmet kattintásszámban mérve: a szakértők szerint az átszerződés remek húzás volt Vettel részéről.
9. Hamilton magyarázkodni kényszerült a versenyen tett kijelentése miatt (F1)
A közönség szeret vitás helyzetekről olvasni, különösen, ha Lewis Hamiltonhoz is közük van. A Mercedes sztárja az év első meglepetésgyőzelmét, Max Verstappen silverstone-i sikerét nem hagyta szó nélkül: rádiózás közben kicsúszott a száján, hogy a megtáltosodó Red Bull biztos a guminyomással trükközik. A sajtótájékoztatón aztán nyakatekerten magyarázta, hogy ő igazából nem is úgy gondolta.
8. A Ferrarié lehet az egyetlen legális motor (F1)
A fő balhék egyike volt a Ferrari és FIA titkos paktuma: máig nem tudni, miről szólt az egyezség, de az biztos, hogy a csapat és motorpartnerei körönként egy másodpercet lassultak tavalyhoz képest. A szakértő Marc Priestley szerint ez faramuci helyzetet eredményezett: könnyen lehet, hogy a feltételezett korábbi csalás miatt sokat ostorozott Ferrarié volt az egyedüli szabályos motor idén, mivel a riválisokat nem világították át úgy, mint a Scuderiát.
7. Hamilton visszaszólt a kemény véleményt megfogalmazó Verstappennek (F1)
Nagy hullámokat vert Max Verstappen megszólalása a Grosjean-balesetet követően: a hollandot arról kérdezték a sajtótájékoztatón, egy hasonló baleset után kijárna-e a versenyzőknek a visszalépés lehetősége. A Red Bull-pilóta nem túl szerencsésen öntötte szavakba véleményét: „Ha csapatfőnök lennék, kirugdosnám az ilyet az üléséből.” Még a mellette ülő Lewis Hamilton is megjegyezte: „Remélem, én sosem leszek a te pilótád.”
6. Megint piros zászló a MotoGP-ben: Vinales a féktávon ugrott le a motorjáról (Parc Fermé)
Spielbergben több rémisztő baleset sokkolta a motorversenyzés rajongóit. Maverick Vinalesnek a célegyenesben kellett leugrania a fékhibás Yamaháról, amely aztán ágyúgolyóként csapódott a gumifalba – az erről készült videó a Parc Fermé rovat legnézettebb posztja volt.
5. Grosjean Mercedesszel búcsúzhat az F1-től? (F1)
A Formula.hu idén kiváltságos helyzetben volt: kollégánk, Mészáros Sándor akkreditációja révén részt vehettünk a szezon összes hivatalos online sajtótájékoztatóján. Így az elsők között tájékoztathattuk az olvasókat, milyen gáláns felajánlást tett Toto Wolff: arról beszélt, ha egyik korábbi csapata sem szervez búcsútesztet Romain Grosjean számára, a Mercedes megteszi helyettük. Egyelőre a francia továbbra is a gyógyulás fázisában tart, ezért az ajánlat utóéletéről még nincsenek hírek.
4. Öt tényező, ami megmentette Grosjean életét (F1)
Megrázta az autósport világát Romain Grosjean horrorisztikus balesete Bahreinben – szerkesztőségi szavazásunkban a szezon pillanatának választottuk, mikor a francia előbukkant a pusztító lángok közül. Néhány órával a baleset után már azt fejtegettük, minek köszönhető, hogy a versenyző a körülményekhez képest csekély sérülésekkel megúszta a rémisztő bukást – az F1 rovat idei legnépszerűbb cikke lett az eredmény.
3. Grosjeanék síbalesete: Kettévágták a nejem! (Bulvár)
Két baleset is történt az idei évben a Grosjean családban. Az év első napjaiban Marion Grosjean ütközött egy snowboardossal a Francia-Alpokban. Férje, Romain felháborodott a történteken, és a következő indulatos posztot tette közzé, némileg – főleg saját, 11 hónappal későbbi balesete ismeretében – túldramatizálva a történeteket: „Köszönöm annak a p… hódeszkásnak, aki kettévágta a feleségem, és úgy közlekedett, mint egy bandita.”
2. Halálos motorbaleset történt Interlagosban (Motor)
Sajnos az idei év sem maradt versenypályán történt tragédiák nélkül. Novemberben egy brazil Superbike-os, a 23 éves Matheus Barbosa veszítette életét a Brazil Nagydíjnak is otthont adó Interlagosban.
1. Mikor szabad autóba ülni a kijárási korlátozás alatt? (Autó)
Az év toronymagasan legnépszerűbb anyagának semmiféle kapcsolódása nincs a Formula-1-hez. Ez csak az első pillanatban tűnhet meglepőnek: március végén ismerte meg az ország a kijárási korlátozás fogalmát, így érthető, hogy mindenkit foglalkoztatott, volán mögé ülhet-e, ha nem munkába vagy bevásárolni megy, hanem fogytán az üzemanyag, a természetbe vinné a családot, netalán szimplán autókázni szottyan kedve.