Nem más volt a Formula Podcast legutóbbi adásának sztárvendége, mint a Formula-1 pályatervező-guruja, Hermann Tilke. Az exkluzív beszélgetés során a podcast hallgatóinak kérdésére is válaszolt a szakember, aki egyetértett azzal, hogy Isztambul, Sepang és az átalakított Red Bull Ring a legjobb pályái közé tartoznak – ő maga még az austinit sorolta hozzájuk –, azzal viszont már nem, hogy az indiai vagy épp a Szocsiban felépült pálya a legkevésbé népszerűek közé tartoznak. Az Orosz Nagydíjnak otthont adó városi helyszínt konkrétan karrierje legnehezebb munkájának nevezte:
„Sokezren dolgoztak ott, többezer építész és mérnök őrületes nyomás alatt dolgozott azért, hogy minden elkészüljön az olimpiára” – magyarázta Tilke. „Aztán jöttünk mi és mondtuk nekik, hogy „nem, nem, így vagy úgy kell csinálnunk”, szóval el tudod képzelni, hogy nem nagyon szerettek ott bennünket… Nekik is megvolt a maguk problémájuk. (nevet) Nekünk viszont kezelnünk kellett a helyzetet. Ez nagyon, nagyon nehéz feladat volt, a végére viszont minden összeállt és még az embereket is összehozta ez a helyzet. Az elején egyszerűen gyűlöltek bennünket, mert megvoltak a maguk problémáik. Erre jöttünk mi és belemásztunk a középébe ennek az őrületes kavarodásbnak azon a hatalmas építési területen. Persze, hogy zavartuk őket, de aztán nagyon jó kapcsolatot alakítottunk ki egymással és megoldottuk a helyzetet. Volt egyébként néhány olyan dolog is, amit mi építettünk, de használták az olimpián is. Ilyen volt például a bokszok épülete is. Tényleg nagyon nehéz munka volt, de a végére sikeresnek bizonyult.”
Természetesen a beszélgetés során előkerült a Hungaroring is, amelynek a nyomvonala kapcsán néhány éve felmerült egy esetleges változtatás, erre azonban végül nem került sor. Tilke elmondta: ő nem is igazán nyúlna hozzá a mogyoródi vonalvezetéshez – már csak azért sem, mert nem is lenne sok hely erre, viszont az idei Török Nagydíjra utalva elejtett egy vicces megjegyzést, mivel dobná fel a versenyeket a magyar pályán:
„Ott nincs több rendelkezésre álló terület ahhoz, hogy bármit változtatni lehessen. A pálya szerintem egyébként vezetői szempontból nagyon érdekes, még úgy is, hogy tényleg nem nagyon van előzési lehetőség. Ha mondjuk vinnék oda az új isztambuli aszfaltból, az biztosan azonnal érdekesebbé tenné… (röhög) Persze ez csak vicc volt! Alapvetően egyébként én tényleg kedvelem azt a pályát, nagyon érdekes, előzni tényleg nehéz, de legalább van egy szép és technikás pálya, mert ez tényleg az. Jómagam úgy gondolom, hogy szükségünk van eltérő formájú pályákra, ez pedig ilyen. Nekem tényleg nagyon tetszik, több ízben is jártam ott” – mondta Tilke, azt is elárulta, hogy bár nem versenyautóval, de egy igen gyors privát autóval ment is a Hungaroringen.
A Tilkével készült teljes beszélgetést további érdekes és exkluzív részletekkel meghallgathatjátok a Formula Podcast legutóbbi adásában: