A Ferrari Versenyzői Akadémia tagjaként természetesen nagy figyelem övezi majd Schumacher 2021-es bemutatkozását Maranellóból is. A Ferrari hathatós közbenjárására valósult meg, hogy a német jövőre partnercsapatukkal, a Haasszal érkezhessen meg az F1-be, és bár eddig nem esett szó arról, hogy hány évig tartanák az amerikai istállónál a pilótát, Binotto szerint Schumachernek legalább két tanulóévre lesz szüksége. Ezen következtetését a német elmúlt években látott előmenetelét vizsgálva szűrte le, hiszen a Formula-3 és a Formula-2 bajnoki címét is csak második nekifutásra tudta megszerezni, azt követően, hogy a megelőző évadot mindkét esetben csak a tabella látványtalan 12. helyén zárta.
„Úgy gondolom, hogy eleinte nagyon nehéz dolga lesz” – idézi a Schumacherrel kapcsolatos elvárásait latolgató Binottót a Reuters. „Ha rápillantunk az F2-es és az F3-as eredményeire, látható, hogy sohasem az első, hanem a második szezonban nyújtotta a legjobb formáját. Mick fejlődési pályája eddig azt mutatja, hogy az első szezonban rengeteget képes tanulni, és csak a második szezon második felére válik igazán erőssé. Emiatt tartom fontosnak, hogy két évet is maradjon.”
„Azt várom tőle, hogy bizonyítani fogja, mennyire gyors az F1-es viszonyok között is, az időmérőn és a versenyen egyaránt. Hogy olyasvalakivé válik, aki erős versenytempóval rendelkezik, és képes folyamatosan erős pozícióban célba vinni az autót.”
A csapatvezető nem zárkózik el attól a gondolattól, hogy Schumacher egy napon apjához hasonlóan a Ferrari pilótája legyen, ám ez egyelőre még távolinak tűnik, hiszen a Scuderia pilótafronton jelenleg nem szenved hiányt: Charles Leclerc-nek egészen 2024 végéig szól a szerződése, a most érkezett Carlos Sainz pedig két évre írt alá, hosszabbítási opcióval. A 23 éves monacói és a 26 éves spanyol a Ferrari F1-es történetének legfiatalabb versenyzőpárosát alkotják majd – 1973-tól számolva, amióta állandósították a kétpilótás rendszert.
Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Ferrari karosszériarészlegét vezető Simone Resta jövőre a Haashoz érkezik, valamint hogy Jock Clear is lehet Schumacher mérnöke, Binotto azonban most megerősítette, hogy további Ferrari-alkalmazottak is érkezni fognak az amerikai istállóhoz. Ennek oka a jövőre életbelépő költséglimit, ami a személyzet létszámának korlátozására, átszervezésekre kényszeríti a nagyobb csapatokat. A Ferrari vezetője elmondta, a Haashoz átszervezett mérnökcsapat a továbbiakban is Maranellóból fog dolgozni, ott viszont egy külön részlegbe helyezik át őket, amely nem lesz kapcsolatban a Ferrari részlegeivel.