Pénteken tartotta meg hagyományos karácsonyi sajtóeseményét a Ferrari, melyen először láthattuk Carlos Sainzot Ferrari-szerelésben. Szó esett a 2021-es szezonról, köztük a versenygépről. Mattia Binotto azt is elárulta, a modellt SF21-re keresztelik. Ez egy újabb névadási forma, hiszen az előző négy évi modell időben visszafelé az SF1000, SF90, SF71H és SF70H nevet viselte. A következő évihez hasonlító elnevezést az SF16-H és SF15-T kapott.
„Már döntöttünk a jövő évi autó nevéről: SF21-nek fogjuk hívni. Nagyon egyszerű név, mivel abban hiszünk, hogy a következő szezon átmenet lesz 2022-be. Ezért tartsuk meg az SF21 nevet. Részlegesen befagyasztott autó lesz a 2020-as karosszériával” – mondta Binotto, hozzátéve, hogy a tervek szerint kétkörös csapatbemutatót tartanak jövőre. Először a csapattagok és versenyzők mutatkoznak be a partnereknek és versenyzőknek, az autót viszont valószínűleg csak közvetlenül a barcelonai teszt előtt leplezik le. Ezt a gyakorlatot az elmúlt években már számos csapattól láthattuk, divattá vált a tényleges autó helyett csak egy bemutatódarabot leleplezni az új festéssel.
„Megerősíthetem, hogy a motor jól teljesít a fékpadon. Úgy gondolom, teljesítmény terén jó fejlődést produkált, a 2020-ashoz képest jelentőset. Arra számítok, hogy újra versenyképes erőforrásunk lesz, nem a miénk lesz a mezőny leggyengébbje. Természetesen nem tudjuk, a többiek hogyan haladnak” – beszélt az új motor és autó fejlesztéséről Binotto. „Megtesszük a tőlünk telhetőt, hogy a 2020-as hiányosságokat kiküszöböljük. Ezen a téren az erőforrást többször említettem, de az autó légellenállása is rendkívül magas volt. Ez is egy fontos megoldandó kérdés a 2021-es autó tekintetében.”
A Ferrari 2020-as végeredménye történelmi mélypont, a konstruktőri hatodik helyezés mindössze a harmadik alkalom az évezredben, hogy nem végeztek az összetett dobogón, ráadásul ilyen rossz pozícióban 1980 óta (amikor tizedikek lettek) nem zártak. Binotto az SF21-gyel az első hármat veszi újra célba.
„Ez a csapat képes volt rá, hogy az elmúlt öt évben második helyen végezzen, leszámítva egy harmadik helyet. Nem gondolom, hogy az a harmadik helyezés elérhetetlen lenne, ennek kell lennie a minimális célnak. Így sem gondolom, hogy a harmadik hely megszerzése könnyű lesz. Ott lesznek az olyan csapatok, mint a Racing Point és a McLaren, amelyek újra nagyon erősek lesznek, ráadásul utóbbiak új erőforrást is kapnak” – fejtegette Binotto, kik lehetnek a Ferrari fő ellenfelei 2021-ben.