A múlt vasárnapi Szahíri Nagydíj jelentős hányada pontosan úgy zajlott, ahogy az utóbbi években számos F1-es verseny: a Mercedesek vezetésével. Egy biztonsági autós fázis során azonban jött a drámai fordulat, amikor a csapat kettős kiállását elhibázta a csapat, az élen álló George Russellnek rossz gumikat raktak fel, így a brit egy extra kiállásra kényszerült. Mint utólag kiderült, a tévedést a rádió sajátossága okozta: több csatorna egymást fedte, így a Russell autóján dolgozó szerelők közül nem mindenki értesült róla, hogy a saját pilótájuk is a bokszba hajt, így Valtteri Bottas első kerekeit szerelték fel az autóra.
Néhány nap elteltével, a szezonzáró nagydíj pénteki napján Toto Wolff csapatvezető már arról számolt be, hogy a problémát teljes mértékben kiküszöbölték. "Mindig fájdalmas éles helyzetből tanulni, de ez ugyanúgy jobbá tesz minket, mint az összes többi olyan alkalom, amikor orra estünk" - nyilatkozta a Sky Sportsnak. "A rádiócsatornák egymást fedték, és a George oldalán dolgozó srácok nem hallották, hogy a versenyzőjük kihajt a bokszba. Ezt kiküszöböltük, és még tartalékmegoldással is készültünk. Ilyen még egyszer nem fog előfordulni" - hangoztatta.
A betegségből kigyógyult Lewis Hamilton pénteken ülhetett vissza az autójába, a hétvégére való felkészülése azonban nem zajlott problémák nélkül. Több műszaki probléma is hátráltatta, egyik miatt a garázsból sem tudott kihajtani. "A kuplunggal volt probléma, aztán az autó nem akart elindulni. Egy lekapcsolást követően végül elindult. Erre a megoldásra már vágytunk egy ideje, sok gyártó képes rá" - utalt Wolff a megoldásra, aminek köszönhetően a Ferrari pilótái például a pilótafülkéből újra tudják indítani az erőforrást.