Sokszor láttuk már, hogyan indítják be a Formula-1-es autókat a szabadedzéseken, illetve a futamok előtt. Jön egy ember egy furcsa rúddal, amit bedug az autó hátuljába, majd a motor beröffen, a pilóták pedig kihajtanak a garázsból.
Úgy tűnik azonban, annak ellenére, hogy az SF1000 alighanem az egyik legrosszabb konstrukció minden tekintetben az idei rajtrácson, mégis kitaláltak egy olyan okos megoldást az olasz mérnökök, ami eddig a többi csapatnak nem jutott eszébe.
Ugyanis Sebastian Vettel és Charles Leclerc saját maguk is be tudják indítani a Ferrari erőforrását egy gombnyomás segítségével, amihez az MGU-K által összegyűjtött energiára van szükségük, mivel az az által visszanyert energia elegendő töltést biztosít a belső égésű motor beindításához a pilótafülkéből is.
Ezt Inaki Rueda árulta el: „A legtöbb csapat már jó előre kiküldte az autóit, mielőtt még tudni lehetett volna, hogy mikor indítják el újra a Q2-t. Mi is így tettünk, azonban Charles képes volt leállítani az erőforrását, így megóvhatta azt a túlmelegedéstől a többiekkel szemben” – olvasható a GP Blogon.
Valószínűleg ez a technológia segíthetett Leclerc-nek akkor is, mikor Barcelonában egyszerűen lekapcsolt az SF1000-es alatta, ő pedig már ki is csatolta az övét, mégis sikerült beindítania az autót. Igaz, ott végül egy olyan technikai hiba adódott, ami miatt kénytelen volt mégiscsak kiszállni a versenyből.