Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. február 26. péntek
F1

2022 után sem ússzuk meg DRS nélkül?

Az új technikai szabályrendszerrel sem valószínű, hogy az F1 maga mögött tudja hagyni a sokak által kritizált, előzéseket elősegítő megoldást – erről beszélt a McLaren technikai igazgatója.

Bár év elején egy szezonnal elhalasztották a bevezetését, az F1 következő érája itt van a nyakunkon. 2022-ben érkeznek az új, aerodinamikailag leegyszerűsített autók, melyek az ígéretek szerint a jelenlegieknél sokkal több kiélezett csatát tesznek lehetővé a világ különböző versenypályáin. Az eredeti ígéretekkel ellentétben azonban előfordulhat, hogy így sem ússzuk meg a versenyeket nyitható hátsó szárnyak használata nélkül. James Key technikai igazgató szerint a szerepük csökkenhet, de nem valószínű, hogy teljesen mellőzni tudják azokat.

f1-2020-action3



„Ha a tervek célt érnek, akkor szerintem kevesebb befolyásuk lesz. A szükségességük nem változik, mert a szabályok összességében az előzésekről szólnak. Azt találták, hogy ez nem csak az autókon múlik. Az F1-esek annyira gyorsak, hogy csak néhány alkalom adódik a megfelelő mértékű teljesítménykülönbség kialakulására – ez általában fékezés közben jelentkezik. Ezen segít a DRS” – idézte a szakember szavait a Racefans.

Key szerint a leegyszerűsített aerodinamikával rendelkező autókkal olyan helyeken is láthatunk majd helycseréket, ahol eddig vajmi esély adódott azokra. „Az új szabályok a trükkösebb pályákon való előzéseket fogják elősegíteni, például Silverstone-ban és Suzukában, esetleg Magyarországon. Ha ezeket működésre tudják bírni, akkor a pilóták közelebb kerülhetnek egymáshoz, és nem kell egy egyenesre várniuk. Azonban a DRS valószínűleg így is jelen lesz, hogy garantálja az előzést. A szerepe viszont csökkenni fog, amit támogatok” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?