Bár év elején egy szezonnal elhalasztották a bevezetését, az F1 következő érája itt van a nyakunkon. 2022-ben érkeznek az új, aerodinamikailag leegyszerűsített autók, melyek az ígéretek szerint a jelenlegieknél sokkal több kiélezett csatát tesznek lehetővé a világ különböző versenypályáin. Az eredeti ígéretekkel ellentétben azonban előfordulhat, hogy így sem ússzuk meg a versenyeket nyitható hátsó szárnyak használata nélkül. James Key technikai igazgató szerint a szerepük csökkenhet, de nem valószínű, hogy teljesen mellőzni tudják azokat.
„Ha a tervek célt érnek, akkor szerintem kevesebb befolyásuk lesz. A szükségességük nem változik, mert a szabályok összességében az előzésekről szólnak. Azt találták, hogy ez nem csak az autókon múlik. Az F1-esek annyira gyorsak, hogy csak néhány alkalom adódik a megfelelő mértékű teljesítménykülönbség kialakulására – ez általában fékezés közben jelentkezik. Ezen segít a DRS” – idézte a szakember szavait a Racefans.
Key szerint a leegyszerűsített aerodinamikával rendelkező autókkal olyan helyeken is láthatunk majd helycseréket, ahol eddig vajmi esély adódott azokra. „Az új szabályok a trükkösebb pályákon való előzéseket fogják elősegíteni, például Silverstone-ban és Suzukában, esetleg Magyarországon. Ha ezeket működésre tudják bírni, akkor a pilóták közelebb kerülhetnek egymáshoz, és nem kell egy egyenesre várniuk. Azonban a DRS valószínűleg így is jelen lesz, hogy garantálja az előzést. A szerepe viszont csökkenni fog, amit támogatok” – tette hozzá.