Szokatlan helyzet állt elő a Formula-1 idei szezonzáróján Abu Dhabiban, ahol a futam körülbelül egyharmadában egy számítástechnikai probléma miatt központilag kikapcsolták a DRS-t, így a pilótáknak hosszú körökön keresztül mellőzniük kellett az előzést megkönnyítő eszközt. A versenyzésre egyébként sem legideálisabb vonalvezetésű pályán ez a frontvonalak teljes befagyását eredményezte, így mindenki szembesülhetett azzal, milyen jótékony hatása van a futamokra a DRS-nek. Hiába nem szereti senki, egy ideig még szükség lesz rá.
„Nagyon szerettem volna közel kerülni a dobogós helyezésekhez, szóval idegesítő volt, amikor kikapcsolták” - számolt be élményeiről az utolsó helyről felzárkózó Valtteri Bottas. „Mivel nekem megvolt a tempóm, és én voltam a támadó, természetesen azt akartam, hogy működjön, de a védekező autók valószínűleg örültek az ellenkezőjének. Szerintem a jelenlegi autókon jól jön, de remélhetőleg a jövőben meg tudunk szabadulni tőle.”
Daniel Ricciardo egyenesen hálát mondott az eszközért. „Nélküle még unalmasabb volt a verseny. Bizonyos pályákon szükség van rá, és ez is ilyen. A Monzához hasonló helyszíneken megvagyunk nélküle, de szerintem nagyszerű, hogy van. Vannak, akik azt mondják, hogy ez így mű, de ezekkel az autókkal, ekkora tempónál egyszerűen szükségünk van rá, különben nem lennének előzések. Isten áldja a DRS-t.”
Carlos Sainz Bottashoz hasonlóan abban bízik, hogy a bő egy év múlva életbe lépő új szabályrendszerben már nem lesz szükség a nyitogatásra.„Ez azt mutatja, hogy DRS nélkül az F1-ben manapság lehetetlen előzni. Egyikünk sem szereti, ezért remélem, hogy 2021-től nem is kell rá hagyatkoznunk” – idézte őt a Motorsport.